عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برگزاری مراسم روز جهانی فشارخون در مرکز خدمات جامع سلامت بنک

اکرم نوروز حقی نوبیجاری در حاشیه این مراسم گفت: فشارخون بالا یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامت عمومی است و شیوع روبه افزایش آن و ارتباطی که با بیماری‌های قلبی عروقی دارد، اهمیت این بیماری را دوچندان کرده است.
نوروز حقی با اشاره به آمارهای ارائه‌شده از مبتلایان به فشارخون افزود: متاسفانه بر اساس آمار ازهر ۴ نفر، یک نفر مبتلابه فشارخون بالا است که این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و زمانی متوجه وضعیت خود می‌شوند که درگیر عارضه‌های ناشی از فشارخون در دیگر اندام‌های بدن می‌شوند.
وی بیان داشت: هم‌زمان با روز جهانی فشارخون در ۲۷ اردیبهشت‌ماه، اولین دوره فراخوان طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان کنگان نیز آغاز شد.
کارشناس مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: رعایت رژیم غذایی سالم، فعالیت بدنی مناسب به همراه ویزیت‌های دوره‌ای توسط پزشک می‌تواند در پیشگیری از این بیماری و عوارض آن موثر باشد.
در این مراسم از بیماران مرکز جامع سلامت بنک که به‌طور منظم برای انجام مراقبت به این مراکز مراجعه داشته و بیماری آن‌ها با دارو تحت کنترل است با اهدا جوایزی تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/ م.س-۳۰۷۰