عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

فرماندار دیّر: روابط عمومی ادارات در تحقق اهداف بسیج ملی کنترل فشارخون مشارکت کنند

کریم علی حسنی در نشست روابط عمومی ادارات شهرستان دیّر اظهار کرد: مسئله تامین سلامت جامعه، تنها به وزارت بهداشت محدود نمی‌شود، بلکه تمام افراد، ادارات و سازمان‌ها باید در زمینه ارتقای سلامت مشارکت کنند.
وی با اشاره به آغاز بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: همه ادارات و نهادها به‌ویژه روابط عمومی‌ها باید در راستای اجرای موفقیت‌آمیز طرح مشارکت جدی داشته و یاریگر شبکه بهداشت و درمان باشند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت خبرنگاران و روابط عمومی‌ها در تحقق اهداف بسیج ملی کنترل فشارخون گفت: هدف روابط عمومی‌ها اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی است و بسیاری از بیماری‌ها می‌توان با اصلاح سبک زندگی پیشگیری کرد و مردم باید در این زمینه آگاه شوند که در این زمینه خبرنگاران و روابط عمومی‌ها نقش موثری دارند.
فرماندار دیّر بر اولویت موضوع پیشگیری بر درمان بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: شناسایی بیماران مبتلا به فشارخون بالا از اهمیت زیادی برخوردار است و شناسایی این افراد بسیار اولویت دارد، زیرا هرساله تعداد زیادی از هم‌وطنان به دلیل بیماری پرفشاری خون به انواع بیماری‌های قلبی عروقی و کلیوی مبتلا می‌شوند که این امر برای کشور هزینه دارد.
علی حسنی یادآور شد: در اجرای پویش ملی کنترل فشارخون بالا، برای هر گروه و سازمان وظایفی مشخص‌شده و این پویش با همکاری تمام ادارات و نهادهای انجام می‌شود.
بسیج ملی کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغازشده و تا ۱۵ تیرماه ادامه می‌یابد.
انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰