عمومی | دانشگاه فرهنگیان

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی ،کشوری و استانی در دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان لرستان در این مراسم نورانی که شب گذشته، یکشنبه ۲۹/۲/۹۸ با شرکت جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه فرهنگیان لرستان در قالب طرح کاروان نور و به مناسبت ماه مبارک رمضان در پردیس علامه طباطبایی این دانشگاه برگزارشد، علاوه بر قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان برجسته بین المللی ،کشوری و استانی  ، چندتن از قاریان دانشجو نیز برای حاضرین آیاتی را قرائت کردند.
در ادامه این محفل حجت الاسلام و المسلمین سید باقر موسوی معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان به تفسیر آیاتی از آیات وحی پرداخت و افزود : افزایش معرفت دینی، تصحیح قرائت و توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی و ترویج سنت های حسنه از جمله اهداف این برنامه است.وی در تفسیر آیه «اِنَّ اللّه َ و مَلائِکتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبیِّ یا اَیُّها الّذینَ امَنُوا صَلّوا عَلیهِ و سَلِّمُوا تَسلیما» گفت: به درستی که خدای تعالی و فرشتگانِ او، درود می فرستند بر پیغمبرِ عالی مقدار. ای کسانی که گرویده اید به خدا و رسول! صلوات دهید بر او و سلام گویید .

در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان لرستان با اشاره به اهمیت برگزاری محافل انس با قرآن برای دانشجویان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این محفل نورانی، توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و تعمیق باورهای دینی به جهت مصونیت دانشجویان از هجمه های فرهنگی است.

دکتر علی آقایی جودکی افزود: بدون شک حضور جوانان در این گونه محافل روشنگری، هدایت و بیداری آن ها را نسبت به بسیاری از مسائل به دنبال خواهد داشت؛

در ادامه مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به اهمیت این محافل در ماه مبارک رمضان به اهمیت قرآن کریم در زندگی اشاره کرد و گفت:این محفل با هدف ترویج فرهنگ قرآنی دربین دانشجویان  دانشگاه های استان  برگزار است.

حجت الاسلام دکتر حبیب حاتمی ضمن بیان اینکه برگزاری این محافل برکات و اهداف زیادی دارد که ترویج فرهنگ قرآنی و تدبر درآیات الهی مهم ترین آنها هستند، بیان داشت: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توانیم در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

گفتنی است در این محفل معنوی و نورانی محمد بهرامی  از قاریان روشندل  ممتاز بین المللی به تلاوت قرآن کریم پرداختند.و پس از اقامه نماز مغرب و عشا ضیافت معنوی افطار المومنین با حضور دانشجویان و مدعوین برگزار شد.