عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

در شورای مدیران سازمان ضمن طرح مهم ترین مسائل جاری، عملکرد دفاتر ستادی مورد بررسی قرار گرفت

در شورای مدیران سازمان ضمن طرح مهم ترین مسائل جاری، عملکرد دفاتر ستادی مورد بررسی قرار گرفت


اولین شورای مدیران سازمان در  سال ۱۳۹۸ با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، دکتر طهماسبی قائم مقام رئیس سازمان، دکتر سید باقر محمودی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی، دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری، دکتر مویدی معاون ترویج و آموزش، دکتر کامبیز بازرگان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی و کلیه مدیران دفاتر ستادی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت سال جاری در سالن اندیشه برگزار شد.
حجت الاسلام سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با تبریک ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات، با اشاره به آموزه های پیشوایان دینی مطالبی را پیرامون فضیلت این ماه و اهمیت آن در کسب تقرب به خدای متعال بیان داشت. وی با ذکر عواملی که از منظر احادیث موجب عدم بهره مندی از آثار و برکات ماه مبارک رمضان می شود ابراز امیدواری کرد بتوان با ترک گناهان و آنچه از عادات اخلاقی در طول سال موجب غفلت از یاد خدا شده است، درون خود را با معنویت ماه مبارک رمضان همراه کرده و در مسیر رضای الهی گام برداریم.
دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان ضمن تبریک فرارسیدن ایام ولادت امام حسن مجتبی (ع) گزارشی از سفر به نشست شورای حکام موسوم به CGIAR در کشور اتیوپی ارائه داد. وی با اشاره به این مطلب که ساختار و رویکرد این شورا در امور تحقیقاتِ کاربردی است خاطر نشان ساخت سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به نمایندگی از کشور ایران با شرکت در نشست های سالانه این شورای بین المللی و طرح دیدگاه های خود پیرامون نیازهای تحقیقاتی کشاورزی کشور در اتخاذ تصمیمات کلان  این شورا مشارکت دارد.
دکتر مویدی معاون ترویج و آموزش سازمان ضمن قدردانی از همکاران ستاد و معاونت در اجرای ادغام ساختار آموزش و ترویج که به تازگی در این معاونت شکل گرفته است، به اقدام های انجام شده از سوی این معاونت از جمله اجرای طرح مهارت افزایی سربازان وظیفه اشاره داشت. وی از آموزش ۲۷هزار سرباز وظیفه در اجرای این طرح توسط معاونت ترویج و آموزش خبر داد و اعلام داشت که سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به نمایندگی از وزارت جهادکشاورزی در ارزیابی انجام شده در بین وزراتخانه های همکار از سوی نیروهای مسلح موفق به کسب عنوان رتبه اول کشوری در اجرای طرح مشترک مهارت افزایی سربازان وظیفه شده است.
خانم مهندس صادقیان مدیر کل دفتر امور مالی سازمان با ارائه گزارشی از اقدام های انجام شده در سال ۹۷ از اجرایی شدن بودجه ریزی عملیاتی در سازمان خبر داد و صرفه جویی مالی حاصل از معافیت مالیاتیِ ناشی از صفر شدن جریمه های مالیاتی را از توفیقات مهم این دفتر در سال گذشته برشمرد.  وی هم چنین با اشاره به عملکرد این دفتر در زمینه اجرای حسابدرای ضمنی، احیای اداره اعتبارات را از اقدام های در دست اجرا  برشمرد و ابراز امیدواری کرد با راه اندازی داشبورد مدیریتی مانده اعتبار این اداره بتواند فرآیندهای مربوط را با سرعت بیشتری به انجام برساند .
دکتر ولدان مدیر کل دفتر امور فناوری از برگزاری جشنواره ایده های برتر بخش کشاورزی در مردادماه سال جاری در سالن فجر سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرای این همایش، ایده پردازان و فناوران بخش کشاورزی شناسایی و زمینه برای فعالیت آن ها در قالب استارت آپ های کشاورزی و  حل مشکلات این بخش فراهم شود.
خانم مهندس بنی هاشم مدیر کل دفتر امور زنان روستایی با اشاره به خسارت سیل در استان های کشور ، از آسیب دیدن تجهیزات و ابزار های مشاغل خانگی و تعطیلی فعالیت های زنان روستایی  در صندوق های اعتبارات خرد خبر داد و راه اندازی مجدد آن را نیازمند اقدام فوری دانست. وی با اشاره به لزوم احیای این صندوق هاو تلاش برای از سرگیری مجدد فعالیت آن با توجه به آن که درآمدزایی ناشی از مشاغل خانگی در روستا ها سریعتر از احیای مزارع و باغات به معیشت آنان کمک می کند از سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خواست در کنار سایر ارگان های همکار از جمله هلال احمر و وزارت کشور به این مهم بپردازد.
دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به ضرورت اتخاذ راهکارها متناسب با شرایط جدید بر لزوم بهینه سازی هزینه کرد اعتبارات  در ستاد و واحدهای تابعه تاکیدکرد. وی با اشاره به لزوم اتخاذ تدابیری برای احیای صندوق های اعتبارات خرد و کمک به رونق تولید در روستاهای سیل زده ، هم چنین از مدیران ارشد سازمان خواست در شرایط اقتصادی پیش رو از توجه به همکارانی که از استطاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند غفلت نورزیده و این فرصت خدمتگزاری را از نعمت های پروردگار و افتخار خود دانسته و مردمداری را سرلوحه اخلاق حرفه ای خود قرار دهند.
در این جلسه هر یک از مدیران کل دفاتر ستادی ضمن ارائه گزارشی از زیر مجموعه تحت مدیریت خود ، پیرامون مباحث مطرح شده به بحث و بررسی پرداختند.
روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی