عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

با حضور رئیس دانشگاه، نشست ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در دانشگاه برگزار شد

برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون  با دو هدف افزایش آگاهی مردم در زمینه بیماری فشارخون و همچنین شناسایی بیماران مبتلا به پرفشاری خون و مراقبت و درمان آنان در کشور، از ۲۷ اردیبهشت  تا مهرماه امسال اجرا می‌شود.
در نشست ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشارخون بالا که روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸ در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، دکتر کریمی رییس دانشگاه بر اجرای برنامه کنترل فشارخون بالا تاکید کرد و گفت: اجرای این برنامه نیاز به همکاری بین بخشی دارد. در دانشگاه، دبیری ستاد برعهده معاونت بهداشت، پایش و ارزیابی برنامه، برعهده معاونت تحقیقات و فناوری، اطلاع‌رسانی، بر عهده روابط عمومی، آماده‌سازی بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران ارجاعی برعهده معاونت درمان و تامین تجهیزات برعهده معاونت توسعه قرار دارد.
وی افزود: در سطح استان نیز این برنامه با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها، ائمه جمعه، بسیج و... اجرا می‌شود.
دکتر کریمی از برگزاری نخستین جلسه استانی بسیج ملی کنترل فشارخون در اول خرداد خبر داد و گفت: این جلسه در استانداری به ریاست استاندار و به دبیری دانشگاه علوم پزشکی تهران تشکیل می‌شود.
سپس دکتر دلاوری معاون بهداشت دانشگاه به بیان اهمیت اجرای این برنامه پرداخت و گفت: حدود ۵۰ درصد بیماران مبتلابه فشارخون بالا از بیماری خود اطلاعی ندارند و ۵۰ درصد از افرادی هم که اطلاع دارند به‌درستی از بیماری خود مراقبت نمی‌کنند.
وی فشارخون بالا را عامل بسیاری از سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی کلیه و قلب دانست و افزود: ۲۳ درصد جامعه بالای ۳۰ سال، فشارخون دارند و این میزان در خانم‌ها بیشتر از آقایان است.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: جمشید ربیعی