عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

نحوه عملکرد میز خدمت در معاونت غذا و دارو

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو؛ در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم ارباب‌رجوع، تحقق منشور حقوق شهروندی و دولت الکترونیک و با عنایت به مصوبه شماره ۲۴۵۲ مورخ ۱خرداد۹۷ شورای اداری مالی در خصوص راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک، میز خدمت در زمستان سال ۱۳۹۷ در معاونت غذا و دارو راه‌اندازی شد.
میز خدمت در این معاونت با اهدافی همچون خدمت‌رسانی بهینه و مورد رضایت اربابان رجوع از طریق اصلاح فرآیندها، حذف فرآیندهای غیرضروری و زائد، افزایش سرعت ارائه خدمات، افزایش سطح دسترسی به خدمات مرتبط با ارباب‌رجوع و نیز دسترسی آسان به خدمات از طریق متمرکز کردن آن‌ها در یک مکان راه‌اندازی شد و سعی شده در میز خدمت به‌تمامی درخواست‌ها و نیازهای مراجعان در کمترین زمان پاسخ داده شود.
از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا می‌توان به برگزاری جلسات مکرر با دکتر ترابی، معرفی ادمین های میز خدمت، معرفی مدیران به‌عنوان گیرندگان نامه، معرفی رابطین میز خدمت توسط واحدها، آموزش ادمین ها در خصوص چگونگی استفاده از سامانه میز خدمت الکترونیک،آموزش رابطین واحدها در خصوص وظایف و چگونگی تعامل با ادمین های میز خدمت،آماده‌سازی موقعیت مکانی میز خدمت،تهیه استندها, بنر ها و نصب آن‌ها در موقعیت مکانی مناسب و تهیه کارت ویزیت جهت آموزش و معرفی میز خدمت به مراجعین اشاره کرد.
این میز با دو نفر کارکنان و یک نفر مسئول میز خدمت و پشتیبانی تمام ادارات و واحدها در حال ارائه خدمت به مراجعان است.
همچنین همکارانی که در میز خدمت مشغول به خدمت‌رسانی مستقیم بی‌ارباب رجوع شده‌اند با سعه‌صدر، خوش‌خلقی و در اسرع وقت نسبت به خدمت‌رسانی به ارباب‌رجوع اقدام می‌کنند و درصورتی‌که انجام خدمتی زمان‌بر بوده، مدت‌زمان انجام کار به‌صورت شفاف اعلام می‌شود.
توضیح اینکه جانمایی میز خدمت در معاونت غذا و دارو یکی از موضوعاتی است که مورد رضایت بسیاری از اربابان رجوع قرارگرفته است، قرار گرفتن آن در نخستین مکان ورود به این معاونت، استقرار آن در سالن همکف، طراحی شکیل آن، تعبیه صندلی‌های مناسب که امکان انتظار راحت برای دریافت خدمت موردنظر را در میز خدمت فراهم می‌کند ازجمله اقداماتی محسوب می‌شود که برای حصول به هدف خدمتگزاری به مردم انجام شده است .