عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

داشتن جامعه ای با بهره وری مطلوب مدیون رشته های علوم تربیتی است

رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جامعه ای با بهره وری مطلوب مدیون رشته های علوم تربیتی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر محمد نریمانی در همایش ملی علمی دانشجویی علوم تربیتی و جامعه در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه عنوان همایش ارتباط خوبی با وضعیت فعلی جامعه دارد، گفت: این همایش می تواند نقش رشته های علوم تربیتی را در جامعه به نحو مطلوب نشان دهد.
وی افزود: برای داشتن جامعه ای با بهره وری مطلوب مدیون رشته های علوم تربیتی هستیم؛ چراکه علوم تربیتی همه ارکان جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.
نریمانی با بیان اینکه رشته علوم تربیتی گستره فراوانی داشته و تمام ابعاد فرهنگی و اجتماعی جامعه را پوشش می دهد، تصریح کرد: نقش علوم تربیتی در فرهنگ سازی، تغییر رفتارهای نامطلوب، ارتقای سطح فرهنگی جامعه و غیره بسیار بالا است.
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی تاکید کرد: در کشورهای خارجی، علوم تربیتی مهمتر از سایر علوم تلقی می شود؛ چراکه سر و کارش با تربیت نیروی انسانی است.
دکتر عیسی جعفری عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گیلان نیز با اشاره به اهمیت علوم تربیتی، گفت: تمام پیشرفت های بشری مرهون علوم تربیتی است.
وی سرمایه اجتماعی را یکی از سرمایه های مهم برای انسان دانست و افزود: علوم تربیتی رشته ای میان رشته ای میان فلسفه، دین، روانشناسی و حوزه های مختلف برای تربیت و پرورش انسان است.
جعفری سرمایه گذاری در زمینه علوم تربیتی را بلندمدت دانست و تصریح کرد: نتیجه این سرمایه گذاری در رشد و شکوفایی مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خواهیم دید.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گیلان تاکید کرد: تمام پیشرفت و تمدن بشری در عرصه های مختلف مرهون حوزه علوم انسانی است.
دکتر معراج شرری مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به جایگاه و اهمیت رشته های علوم تربیتی، گفت: جامعه ما نیازمند افراد متخصص در حوزه علوم تربیتی است.
گفتنی است در ادامه ضمن ارائه مقالات علمی توسط دانشجویان، اساتید حاضر در همایش به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون موضوع همایش و مقالات ارائه شده پرداختند و در پایان از مقالات برتر تجلیل به عمل آمد.