عمومی | دانشگاه کردستان

اولین جلسه مشترک ارتباط شرکت سیمان کردستان و کردفم (کمیته راهبردی دانش و فناوری مهندسی)

در جهت گسترش هر چه بیشتر و بهتر ارتباط دانشگاه و صنعت و هم چنین کمک به ارتقا سطح کیفی محصولات تولیدی شرکت سیمان کردستان با همکاری دانشگاه و بهره‌گیری از تخصص اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی در این راستا، اولین جلسه مشترک ارتباط شرکت سیمان کردستان و کردفم (کمیته راهبردی دانش و فناوری مهندسی) با حضورنمایندگان شرکت سیمان کردستان، نمایندگان گروه‌های آموزشی که در زمینه تولید محصولات مختلف شرکت سیمان تخصص دارند و اعضای کردفم، در دانشکده مهندسی برگزارگردید.
در ابتدای جلسه آقای دکترهوشنگ دباغ  ضمن خوشامدگویی به نمایندگان شرکت سیمان، به قرائت موارد مطرح شده در نامه ارسالی این شرکت که جهت همکاری با دانشکده مهندسی اعلام آمادگی نموده بودند پرداخت و اظهار نمودند در این جلسه باید چالش‌ها ومشکلات شرکت سیمان که توسط دانشگاه قابل حل است مطرح گردد و نیز به نتیجه برسیم که دانشگاه در چه زمینه ای می تواند با شرکت سیمان همکاری نماید تا به ارتقا کیفیت محصولاتشان کمک نماید. ایشان افزودند در اینصورت ، اعضای هیات علمی می توانند پاره ای از تحقیقات خود را در راستای نیازهای صنعت انجام دهند و این پژوهشها می‌توانند درزمینه سیمانهای آمیخته چند جزئی و بتن های خاص طراحی شده با این نوع سیمان‌ها باشند که مدنظر شرکت سیمان کردستان است .
در ادامه روناک دقیق، معاونت پژوهشی دانشکده نیز در ادامه ضمن معرفی اهداف کردفم، بر ضرورت گسترش ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه با بخش صنعت تاکید کرد و خواستار تداوم این جلسات شد .ایشان خاطرنشان نمود ، بازدید دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه فعالیت کارخانه سیمان کردستان، همکاری در زمینه پروژه های علمی و تحقیقاتی دانشگاهی مرتبط با حوزه فعالیت کارخانه  و تامین سیمان و مواد سیمانی موردنظر، همکاری در زمینه انجام پایان نامه های دوره تحصیلات تکمیلی  در حوزه‌های مرتبط با حل مشکلات کارخانه در این ارتباط دو طرفه از طرف دانشکده مهندسی نیز مدنظر قرار می‌گیرد.
سپس آقای مهندس سکینه‌پور یکی از نمایندگان شرکت سیمان کردستان ضمن معرفی شرکت سیمان کردستان به عنوان اولین واحد تولیدی صنعتی بزرگ در استان و همچنین تنها کارخانه مجهز به کاملترین سیستم سایش جداگانه سیمان و مواد مکمل سیمانی و تولید سیمانهای آمیخته چند جزئی (نسل جدید) با استفاده از سیستم میکسینگ پلانت و مولتی چمبر اشاره نمود که با همکاری دفتر مشاوره مهندسی این شرکت و دانشگده مهندسی می توان به همکاریهای علمی مناسبی در این زمینه دست یافت. ایشان اظهار علاقه مندی نمودند که تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور انجام همکاریهای مشترک مدنظر آنان می‌باشد.
در ادامه اعضای کردفم ضمن معرفی قابلیتهای همکاران در جهت رفع معضلات و چاشهای شرکت سیمان به ارئه ریز موارد تخصصی قابل اجرا توسط همکاران در جهت رفع مشکلات کارخانه سیمان  پرداختند.