عمومی | دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

انتخاب سبک زندگی سالم ،راهکاری برای کنترل فشار خون / لزوم مشارکت عموم مردم در بسیج ملی کنترل فشار خون


امام جمعه سبزواربا تاکید بر انتخاب سبک زندگی سالم به عنوان مهم‏ترین راهکار کنترل فشار خون گفت: تغذیه مناسب، اجتناب از مصرف دخانیات، کنترل مصرف نمک و پرداختن به فعالیت ‏های بدنی، عمده راهکارهای مقابله با فشار خون است.

به گزارش وبدا / بسیج کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور ظهر روز جمعه۲۷اردیبهشت ماه با حضور امام جمعه،مسئولین دانشگاه و دیگر ادارات و عمومی مردم در مصلی نماز جمعه سبزوار آغاز به کار نمود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با اشاره به تاکید ویژه اسلام بر مقوله سلامت،اظهار کرد: بیماری فشار خون ارتباط مستقیمی با سبک زندگی وانتخاب شیوه زندگی سالم دارد.

وی افزود:در سال های اخیر با ماشینی و صنعتی شدن جوامع، الگوی بیماری ها از بیماری های واگیر به غیرواگیر تغییر یافته و درصد مبتلایان به بیماری هایی مانند فشارخون، افزایش یافته است .

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه توجه جدی به کنترل فشار خون بالا امری ضروری است ادامه داد: تغذیه مناسب، اجتناب از مصرف دخانیات، کنترل مصرف نمک و پرداختن به فعالیت‏های بدنی، از جمله راهکارهای مقابله با فشار خون است.

حجت الاسلام مقیسه بااشاره به اینکه فشار خون بالا، شایع‌ترین علت سکته مغزی و بیماری‌های قلبی است اضافه کرد: با افزایش سن، خطر ابتلا به این بیماری، افزایش می یابد وتشخیص این بیماری و این‏که چه زمانی و در چه شرایطی به سراغ انسان می‏آید، یکی از مهم‏ترین موارد پیشگیری از ابتلا به آن است.

وی با بیان اینکه بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با شعار " فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم " یک حرکت عظیم عمومی در سطح کشور است،تاکید کرد: همکاری و مشارکت عموم مردم و مسئولین، کلیه نهادها و ادارت در راستای تحقق اهداف این کمپین، امری بسیار مهم و ضروری است.

گفتنی است؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار ضمن تشکر و حمایت از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از عموم مردم خواستند که با حضور در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت  و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همکاری لازم را داشته باشند.