عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

دومین جلسه کمیسیون ماده یک ارتقا برگزار شد/ اعلام عناوین فعالیت های اجتماعی که شامل کسب امتیاز می شود

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی، دومین جلسه کمیسیون ماده یک ارتقا اعضای هیئت علمی روز ۲۴ اردیبهشت ۹۸ با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر حسن برکتی مدیر مولفه های موثر بر سلامت ضمن تشکر از فعالیت اساتید در عرصه اجتماعی مانند  همایش 'دست های مهربان'، گزارشی از این قبیل فعالیت ها شامل کاهش آسیب های اجتماعی است، شامل: اعتیاد، طلاق، ارتقای سطح سلامت و پیشگیری و مسئولیت اجتماعی به اطلاع اعضای هیئت علمی رساند.
وی افزود: با توجه به دستورالعمل اجرایی ماده یک آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی فعالیت اجتماعی همانند فعالیت فرهنگی می تواند به عنوان مصادیق معرفی شده و امتیاز دهی انجام شود.
مدیر مولفه های موثر بر سلامت افزود: نمونه هایی از تجربه های قبلی در خصوص حضور اساتید در عرصه فعالیت های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت می توان به همایش دست های مهربان اشاره کرد که اساتید برای خدمت رسانی به جامعه اقدام کردند و امتیاز به آنها تعلق گرفت.
سپس حجت السلام والمسلمین دکتر عیسی زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با اشاره به عناوین جدول ارتقا در خصوص مراجع امتیاز دهی، پیشنهاد اصلاح داد و افزود: دفتر نهاد رهبری و معاونت فرهنگی به عنوان مراجع ذیصلاح ارائه مجوز برای سخنرانان با مضامین سلامت اجتماعی برای کسب امتیاز ماده یک هستند.
در ادامه دکتر محقق افزود: قالب بحث های اجتماعی مانند فرهنگی، از آئین نامه یادشده باید تبعیت کند و عناوین اجتماعی همانند عناوین فرهنگی به کار روند.
وی افزود: تنها به کاهش آسیب و معضلات اشاره نشود، بلکه نکات مثبت و ارتقایی مانند بسترسازی در راستای حفظ سلامت نیز در نظر گرفته شود.
در ادامه دکتر ناطق پور، دیگر عضو کمیسیون، به انطباق امتیاز مصادیق اجتماعی با آئین نامه ارتقا تاکید کرد.
دکتر جهانشیر که به عنوان نماینده معاونت آموزشی در جلسه حضور داشت، در خصوص اطلاع رسانی مصادیق جدید حوزه  فعالیت های اجتماعی صحبت کرد و افزود:  مصاحبه جامع از طریق سایت و همکاری با دانشکده مجازی و ساخت پادکست و انتشار آن از طریق شبکه های اجتماعی میتواند راه مناسبی در این زمینه باشد.
در پایان دکتر رستمیان، معاون فرهنگی و جانشین رئیس دانشگاه در کمیسیون ماده یک ارتقا،  با اشاره به بهره گیری از تجربیات بین المللی در حوزه فعالیت های اجتماعی به تجربه کشورهایی مانند هند در این خصوص اشاره کرد، شرکت های درآمدزا  ۲۰ درصد از فعالیت های خود را به مسئولیت پذیری اجتماعی تخصیص داده اند.

عناوین فعالیت های اجتماعی که شامل کسب امتیاز از ماده یک آیین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی می شود به شرح زیر است
:

خبر و عکس: میری