عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه ایران-سیمیت، افزایش ۲۵درصدی عملکرد گندم را از مزیت های اجرای این طرح دانست


معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از پروژه ایران-سیمیت افزایش ۲۵درصدی عملکرد گندم را از مزیت های اجرای این طرح دانست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به همراه اسماعیل اسفندیار پور مشاور وزیر و مجری طرح محوری گندم و عزیز کریمی مدیر کل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی و فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بازدید از طرح ایران سیمیت در روستای چاه برف شهرستان آوج اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر در استان‌های اردبیل، زنجان، همدان، کردستان و قزوین اجرا شده است.

به گفته وی اجرای این طرح ۵ ساله است که با توجه به باقیمانده گیاهی در سطح خاک و افزایش ماده عالی خاک در انتهای سال پنجم موجب افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی عملکرد محصول خواهد شد.

طرح افزایش بهره وری گندم و نظام‌های زراعی گندم بنیان ایران - سیمیت در حال حاضر در سطح ۱۰ هکتار از اراضی دیم روستای چاه برف شهرستان آوج اجرا شده است.

در این طرح در بخش بهنژادی ۱۳ رقم مختلف گندم دیم جهت انتخاب ارقام برتر کشت شده است.

همچنین در بخش بهزراعی نیز ۷ روش به زراعی اعم از میزان بذر مصرفی، تاریخ کاشت، مقدار کود مصرفی و … در سطح ۱۰ هکتار اجرا شده است.