عمومی | سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران

ایجاد سامانه جامع اطلاعات حرفه ای مهندسان ساختمان کشور درآینده نزدیک

ایجادسامانه جامع اطلاعات حرفه ای مهندسان ساختمان کشور درآینده نزدیک

مدیریت بهینه،پیشرفته و نتیجه گرا، در هر سازمانی مستلزم داشتن اطلاعات و آمار درست ،دقیق، جامع و بروز شده است و هر اندازه سازمانی از زیرمجموعه های خود اطلاعات و آمار صحیح و روزآمد داشته باشد، می‌تواند در رسیدن به اهداف خود موفق تر باشد.
مهندس جی افرام عضو شورای مرکزی ومسئول کارگروه طرح مذکور با اعلام این مطلب گفت : سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای مدیریت بهینه و یکپارچه مبتنی بر اتوماسیون و فناوری اطلاعات لازم است از سامانه ای شامل اطلاعات حرفه‌ای مهندسین ساختمان کشور برخوردار باشد که در همین راستا مطالعات این طرح از مدتی قبل آغاز شده و جلسات کارشناسی گسترده‌ای صورت گرفته تا نیازها ، ساختار و اهداف سامانه به خوبی تدوین یابد و به زودی ایجاد این سامانه وارد فاز اجرایی وبهره برداری می‌شود.
به گفته وی در این سامانه هدف آن است که تمام اطلاعات هویتی و سوابق حرفه ای مهندسان ساختمان کشور در یک پایگاه داده منسجم، در شورای مرکزی جمع آوری و همواره مورد پایش و صحت سنجی قرار گیرد و به روز شود.
عضو شورای مرکزی افزود: حسن این سامانه آن است که با دسترسی به تمام اطلاعات حرفه ای مهندسان کشور می توانیم یک برنامه‌ریزی درست،متعالی وهدفمند برای حال و آینده داشته باشیم. علاوه براین سامانه فوق، این مزیت را می تواندداشته باشدکه با بانک های اطلاعاتی نهادهایی مانند سازمان ثبت احوال ،سازمان تامین اجتماعی و وزارت علوم ارتباط برقرار کند و نیازهایی که برای صحت سنجی اطلاعات لازم است رابرآورده نماید.
مهندس جی افرام در پایان گفت: این سامانه به ما کمک خواهد کرد که اطلاعات و آمار درستی از اعضای سازمان استانها و توانایی های آن ها داشته باشیم وبر اساس این اطلاعات، مدیریتی یکپارچه و مبتنی بر فناوری اطلاعات و اتوماسیون شکل می‌گیرد که در بهبود ساختاری وعملکردی سازمان بسیارموثر خواهد بود.