عمومی | بنیاد ملی نخبگان

ورود نخبگان به کارآفرینی مطالبه‌ای از سوی جامعه است/ طرح روستای کارآفرین؛ زمینه‌ساز تقویت اقتصاد محلی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای مشارکت در اجرای طرح روستای کارآفرین و همچنین زمینه‌سازی برای تزریق تفکر و توان نخبگانی به بخش‌های مورد نیاز، اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی اجرای این طرح در روستای کلاجان سادات از توابع شهرستان گرگان با حضور جمعی از نخبگان و نمایندگان دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، به همت بنیاد نخبگان استان گلستان برگزار شد.

در این نشست که گزارشی از اقدامات انجام‌شده، برنامه‌های آتی و نحوه پیاده‌سازی طرح‌های کارآفرینی ارائه شد، ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان ضمن اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال، اجرای طرح‌های کارآفرینی را حائز اهمیت و موثر دانست و خاطرنشان کرد: طرح روستای کارآفرین باهدف اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد روستایی در حال اجرا است.

وی افزود: برای نیل به اهداف این طرح باید ابتدا زمینه شکوفایی ظرفیت‌های ویژه موجود در این مناطق را فراهم کرد.

خزاعیان با تاکید بر توانمندی‌های جامعه نخبگان، اظهار داشت: طرح روستای کارآفرین یک فرصت خوب برای بروز توانمندی‌های جامعه نخبگان است و انتظار ورود نخبگان به عرصه ایجاد اشتغال و کارآفرینی یک مطالبه از سوی جامعه است.

رئیس بنیاد نخبگان گلستان یادآور شد: ارزیابی‌ها و پایش‌های اولیه از ظرفیت‌های روستای کلاجان سادات انجام‌ شده و بسته‌های کارآفرینی با مشارکت جامعه نخبگانی استان جهت اجرا در روستای مذکور ارائه شده که امید است با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، زمینه عملیاتی شدن این طرح‌ها فراهم شود.

در پایان این نشست، شرکت‌کنندگان نقطه‌نظرات خود را ارائه کردند و سیاست‌گذاری‌های اولیه جهت اجرای هر چه بهتر طرح‌های کارآفرینی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.