پزشکی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

دکتر موسوی استاد نمونه دانشگاه آزاد: پژوهش‌های دانشگاهی با ورود و تقویت ارتباط با صنعت کاربردی می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ، مراسم معرفی و تجلیل از اساتید نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی هفته گذشته با حضور حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ۱۴ استاد نمونه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸ تجلیل شد.

به همین دلیل گفتگویی با سیده زهرا موسوی عضو هیئت علمی گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران انجام شده است.

موسوی از سال ۸۵ به‌ عنوان هیئت علمی گروه فارماکولوژی و سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با دانشگاه آزاد اسلامی وارد همکاری شده است. در کارنامه وی یک کتاب تالیفی تحت عنوان «دارو و سموم موثر بر کلیه» دیده می‌شود. در طی ۱۳ سال خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی ۷۰ مقاله تخصصی در مجلات معتبر داخلی و خارجی از وی منتشر شده است.

سیده زهرا موسوی در گفتگو با آنا درباره لزوم مسئله‌محوری در دانشگاه آزاد اسلامی و حل چالش‌های جامعه گفت: طرح نظام موضوعات از گام‌های مهم و اساسی در جهت مسئله‌گرایی و پیشرفت کیفی در حیطه پژوهشی به‌حساب می‌آید که در این راستا سال پیش از طرح پایش رونمایی شده است.

وی افزود: حمایت‌های مالی و تخصیص اعتبارات و امکانات تحقیقاتی برای فعالیت‌های پژوهشی بیش از پیش ضروری به‌نظر می‌رسد و بعضاً مشکلات مالی دانشجویان در جهت تامین منابع مالی پژوهش سبب افت کیفیت پژوهش‌ها می‌گردد. از این‌سو باید منابع گرنت استادان برای انجام پژوهش‌های کاربردی افزایش پیدا کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی با اشاره به لزوم بازبینی قوانین پژوهشی اظهار کرد: قوانین ناقص پژوهشی و مالی از جمله موضوعاتی در زمینه پرداخت حق‌الزحمه استادان، انگیزه تحقیق و فعالیت پژوهشی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

موسوی ادامه داد: تهیه و تامین مواد و دستگاه‌ها به‌منظور انجام پژوهش با حمایت‌های معاونت پژوهشی و فناوری همراه بوده است اما در شرایط فعلی راهکارها و حمایت‌ها باید بیش از پیش باشد.

وی در پایان با اشاره نقش تعیین کننده ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید حمایت دفاتر ارتباط با صنعت و احصای نیازهای صنایع در دانشگاه با هدایت طرفین مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد تا تحقیقات دانشگاهی کاربردی و تاثیرگذار انجام شود.