عمومی | دانشگاه تهران

آیین اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی ، در این مراسم دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، ضمن بیان اهمیت ترویج و عمل به آموزه‌های قرآن و عترت (علیهم‌السلام) از رشد ۲۰ درصدی آمار شرکت‌کنندگان در این مسابقات نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی افزود: «توجه به قرآن نباید محدود به جشنواره‌ها و مراسمات نمادین شود، بلکه باید برای ترویج هر چه بیشتر مفاهیم قرآنی در دانشگاه برنامه‌ریزی دقیق و کاملی صورت گیرد».
دکتر سرسنگی خاطر نشان کرد: «علت عمده مشکلات امروز جوانان عدم آشنایی با عمق معنای قرآن می‌باشد. هرچند در سطح این حوزه کارهای خوبی صورت گرفته، اما در ژرفا این‌گونه نبوده است».
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، با عنوان اینکه قرآن کامل‌ترین مجموعه گفتار حق برای بشر و کتابی جهان شمول است، تصریح کرد: «امروزه ترویج قرآن یک رسالت است و دانشگاه‌ها باید محل رشد و ترویج مفاهیم قرآنی باشند و در این جهت وظیفه داریم تا نگذاریم دیگران به اشکال مختلف ما را از مسیر قرآن دور کنند».
وی با اظهار اینکه فعالیت‌های قرآنی باید در راس همه فعالیت‌ها قرار گیرد، افزود: «این یک وظیفه انسانی و دینی است. حتی باید برای کسانی که با قرآن کمتر مانوس هستند نیز برنامه‌هایی ارائه شود، چرا که انس با قرآن می‌تواند حوزه‌های گوناگون زندگی نسل جوان و آینده‌ساز را نورانی و پر بار کند».
دکتر سرسنگی در پایان سخنان خود بر حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از فعالیت‌های حوزه قرآن و عترت و برگزاری مستمر برنامه‌های قرآنی تاکید کرد.
سپس حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران به تبیین چگونگی نزول قرآن، فضیلت قرائت قرآن و اثرات آن بر افراد در ماه مبارک رمضان و لزوم توجه هر چه بیشتر نسل جوان با مفاهیم قرآن و عترت پرداخت.
در پایان مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآن و عترت دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه تهران با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد.
آیین اختتامیه مسابقات قرآن و عترت دانشگاه تهران با حضور دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی کرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، دکتر محمدعلی زارع چاهوکی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران و جمعی از مدیران، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.