عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

دکتر احمدی: افراد با تجربه، دلسوز و توانمند در انتخابات نظام پرستاری ثبت نام کنند - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱

معاون درمان دانشگاه به فرآیند برگزاری پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری اشاره کرد و گفت: افراد باتجربه، توانمند و دلسوز برای پیگیری حقوق این طیف زحمت کش درمانی در انتخابات نظام پرستاری ثبت نام کنند.

دکتر جلال احمدی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی خبری روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: استان خراسان جنوبی دارای سه هیئت مدیره نظام پرستاری مستقل است

وی افزود: شهرستان های بیرجند، طبس، نهبندان، سربیشه، درمیان، خوسف و بشرویه یک حوزه انتخابیه هستند و دارای یک هیئت مدیره می باشند

معاون درمان دانشگاه ادامه داد: شهرستان های زیرکوه و قاین و همچنین فردوس و سرایان نیز دو هیئت مدیره دیگر نظام پرستاری استان را تشکیل می دهند.

دکتر احمدی با اشاره به ترکیب اعضای هیئت مدیره نظام پرستاری که متشکل از ۹ نفر است افزود: ۶ نفر از اعضا می توانند پرستار، دو نفر بهیار و یک نفر دیگر نیز می تواند هوشبری یا اتاق عمل باشد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات کمیته های پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری تصریح کرد: اقدامات دانشگاه در این زمینه براساس جدول زمانبندی ابلاغی ستاد اجرایی مرکزی وزارت بهداشت در حال انجام است

معاون درمان دانشگاه با اشاره به مهلت ثبت نام داوطلبان که تا ۲۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد افزود: افراد نامزد باید دارای سه سال عضویت پیوسته سازمان نظام پرستاری بوده و سابقه محکومیت اجتماعی و سیاسی نداشته باشند.

دکتر احمدی برگزاری انتخابات نظام پرستاری را هر چهار سال یکبار عنوان کرد و گفت: پرستاران باتجربه، توانمند و دلسوز برای پیگیری حقوق این طیف زحمت کش درمانی در انتخابات نظام پرستاری ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه پزشک و پرستار دو بخش اصلی حلقه درمان می باشند که در واقع جدانشدنی هستند بر اهمیت جایگاه نظام پرستاری در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: پرستاران سهم مهمی در حفظ، تامین و ارتقاء سلامت جامعه و همچنین درمان بیماران دارند.

دکتر احمدی با اعلام اینکه انتخابان نظام پرستاری در ۲۱ تیرماه همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود گفت: انتظار داریم جامعه پرستاری استان مشارکت فعالانه ای در ثبت نام پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری و همچنین شرکت در پای صندوق های رای این انتخابات داشته باشند.

مشاهده این خبر در وبدا(پایگاه خبری - اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)/ اینجا کلیک نمایید.