عمومی | دانشگاه فرهنگیان

انتخابات شورای صنفی جلوه ای مهم از مشارکت دانشجو معلمان است.

عصر روز دوشنبه ۱۳۹۸/۲/۲۲ نشست معاون دانشجویی دانشگاه با دانشجومعلمان و بازدید از فرایند انتخابات شوراهای صنفی با تلاوت آیاتی چند از  کلام الله مجید و خیر مقدم سرپرست امور پردیس های استان قم برگزار شد.

در این مراسم معاون دانشجویی دانشگاه در بازدید از برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجومعلمان پردیس حضرت معصومه(س)  استان قم با بیان اینکه ماه رمضان فرصت خوبی برای یادگیری است خطاب به دانشجومعلمان سراسر کشور بیان کرد: ماه رمضان فرصت گفتگوست و مهارت های گفتگو آموختنی است.

وی خبر داد: کتاب مهارت های دانشجویی برای شما دانشجومعلمان تهیه شده است که به زودی ارسال و  آزمونش برگزار خواهد شد. وی تاکید کرد: این کتاب سه خصیصه دارد۱. بعد دانشی، ۲. بعد نگرشی ۳. بعد مهارت . معاون دانشجویی دانشگاه تصریح کرد: یک معلم هم باید سطح دانشش بالا باشد و هم نگرش درستی داشته باشد. و در این راستا این کتاب کمک کننده است.

وی  افزود: ماه رمضان ماه نظم و انضباط است. دکتر علی نژاد در جمع دانشجومعلمان استان قم که حضور پرشور و حداکثری داشته اند تصریح کرد:  برایان تریسی در حوزه موفقیت معتقد است شاه کلید دستیابی به موفقیت، انضباط فردی است. وی ادامه داد: شما دانشجومعلمان زحمت کوچکی که امروز برای نظم و انضباط به خود می دهید در آینده از افسوس ها و حسرت خوردن های بزرگی جلوگیری می کند. معاون دانشجویی دانشگاه بیان کرد: با این حال فراموش نکنید پاداش انضباط فردی آنی و لحظه ای است.

معاون دانشجویی دانشگاه با بیان اینکه دانشجومعلمان باید تفاوت نسل ها بین دانش اموزان و والدین و تفاوت های فردی هریک از دانش آموزان را درنظر بگیرند افزود: "وقتی سی نفر در کلاس نشسته اند حس میکنید سی خانواده در چند نسل را پیش خود دارید پس هر چی بگوییید انگار در مقابل هزاران نفر گفتید".

دکتر علی نژاد ضمن ابراز خرسندی  از حضور فعال دانشجومعلمان در سراسر کشور و به خصوص استان قم در این ایام پر برکت تصریح کرد: شور و اشتیاقی که قبل از اجرا و تبلیغات وجود دارد و انگیزه ای که بعد ایجاد می شود لحظات همتای با نشاط و شور انگیزی و پر تحرکی را برای شما رقم می زند. وی ادامه داد: بازه زمانی بین ۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت فرصتی برای جلب مشارکت بیشتر دانشجویان و استفاده از توانمندی و پتانسیل بیشتر اعضا شورای صنفی می باشد.

دکتر علی نژاد تصریح کرد: این شورا امسال مثل سال های گذشته با رای دانشجویان البته با رعایت ضوابط و شرایط آئین نامه ها برگزار می شود  و در این انتخابات انتظار می رود که دانشجو معلمان آگاه به موضوعات پیرامون، آشنا به دغدغه ها و مسائل سایر دانشجویان، خودکارآمد، خلاق، شجاع و نقاد منطقی باشند.

وی ادامه داد: دانشجو معلمانی که انتخاب می شوند مسئولیت بسیار سنگینی به عهده دارند و در واقعه فقط با سایر دانشجویان روبرو نیستند بلکه هم نماینده دانشجو معلمان و هم  نماینده معاونت دانشجویی  و دانشگاه فرهنگیان هستند.

وی تاکید کرد: انتخابات، تمرین برای آینده است. نمایندگان باید خلاق، شجاع و اخلاق مدار باشند. نقد منطقی و منصفانه داشته باشند. وی در پایان سخنان خود ضمن ارزوی موفقیت برای دانشجومعلمان بیان کرد: در این ایام دعای جوشن کبیر می خوانیم " یا من صدق رحمه من غضبه" تلاش کنیم دست مهربانی را بر سر دیگران داشته باشیم تا اینکه غضبناک شویم.

همچنین در این مراسم از دانشجویان نمونه، فعال و برتر به عنوان همیاران سرپرستان سرا تقدیر و تشکر شد و  برنامه های متنوعی توسط دانشجومعلمان برگزار شد.