عمومی | بنیاد ملی نخبگان

رویداد استارت‌آپی گردشگری خلاق برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ ‌بنیاد نخبگان استان تهران با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم‌و‌هویت‌ساز معاونت علمی‌وفناوری و فصلنامه گردشگری گیلگمش، رویداد استارت‌آپی گردشگری خلاق را برگزار کرد.

زیست‌بوم بازار صنعت گردشگری (داخلی، ورودی و خروجی)؛ زیست‌بوم صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی؛ میراث ایران (فرهنگی، طبیعی، ملموس و ناملموس، منقول و نامنقول)؛ کسب‌وکار الکترونیک، گردشگری الکترونیک؛ کسب‌وکار الکترونیک صنعت گردشگری و مهمان‌نوازی؛ تولید محتوا و بازاریابی محتوا، محورهای این رویداد استارت‌آپی بود.

در اولین روز از رویداد استارت‌آپی گردشگری خلاق، کارگاه اولیه (بوت‌کمپ) با سخنرانی اشکان بروج و کتایون سپهری برگزار شد. در ادامه با برگزاری افتتاحیه رسمی این رویداد، بیست ایده مطرح شد. سپس با تشخیص هیئت‌داوران و مربیان (منتورها)، پنج ایده به عنوان ایده‌های برتر برگزیده در ادامه اعضای تیم‌ها مشخص شدند .

د‌ر دومین روز از این رویداد، کارگاه بوم برگزار شد. در ادامه شرکت‌کنندگان ضمن تکمیل و بازنگری فعالیت‌های تیمی از راهنمایی مربیان (منتورها) بهره گرفتند و کارگاه اعتبارسنجی و کمینه محصول قابل ارائه (MVP) برگزار شد. سخنرانی در خصوص نحوه درست ارائه ایده‌ها، پایان‌بخش برنامه‌های آموزشی روز دوم این رویداد بود.

در انتها مربیان (منتورها) ارائه آزمایشی تیم‌های شرکت‌کننده را واکاوی کردند و داوری نهایی پنج تیم شرکت کننده آغاز شد .

بنیاد نخبگان استان تهران برنامه‌های جامع و بلند مدتی جهت برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در حوزه‌های مختلف دارد؛ با وجود زمینه بسیار مناسب برای توسعه فعالیت نوآورانه در کشور، امتداد این فعالیت نیاز به تلاش بسیار گسترده‌تری به خصوص در اجتماعات نخبگانی دارد و نیاز است تا موضوع توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، فناورانه و نوآورانه را با یاری اجتماع نخبگانی حرکت دهد.