عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از فعالیت ۲۳ ماما در این شهرستان خبر داد

احمد آخوندی در مراسم تجلیل از ماماهای شاغل در شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: توفیقات چشمگیر و خدمات ارزنده مامایی در جهت تامین سلامت مادر و کودک مایه مباهات نظام سلامت به شمار می‌آید.
وی با تبریک روز ماما خاطرنشان کرد: روز جهانی ماما فرصت مناسبی برای جلب توجه هر چه بیشتر مردم و مسئولان نسبت به جایگاه و اهمیت حرفه مامایی در ارتقای سلامت خانواده و تامین سلامت جامعه است.
آخوندی گفت: جامعه مامایی با نقش محوری خود در تامین سلامت بانوان و کودکان، اصلی‌ترین حلقه تامین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر افزود: در همه مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش، ماما در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در برنامه پزشک خانواده فعال بوده و خدمات مامایی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.
وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت در برنامه پزشک خانواده، در پایگاه‌های سلامت نیز خدمات بسیار مطلوبی توسط ماماها به مادران ارائه می‌شود.
آخوندی تصریح کرد: تلاش‌های ماماها سبب شده تا هیچ موردی از مرگ‌ومیر نوزادان و مادران در حین زایمان در سطح شهرستان دیّر نداشته باشیم.
وی اضافه کرد: در سال گذشته نیز با تلاش ماماها و کادر پزشکی چند مورد مادر پرخطر از مرگ نجات یافتند.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر خاطرنشان کرد: آموزش همگانی برای ترغیب مادران به زایمان طبیعی در بیمارستان‌ها و کاهش موارد سزارین از مهم‌ترین برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در سال‌ جاری است.

انتهای پیام/ ح ن- ۳۰۵۰