عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

برگزاری اولین جلسه ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت در سطح دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

در این جلسه دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود طی سخنانی گفت : با عنایت به تاکید مقام عالی وزارت بر پیاده سازی پرونده الکترونیک سلامت و ضرورت این موضوع بعنوان ابزار راهبردی نظام ارجاع و پزشک خانواده لازم است کارگروههای تخصصی با سازمانهای مربوطه برگزار گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: هدف اصلی راه‌اندازی پرونده الکترونیک سلامت ارتقا کیفی و کمی خدمات سلامت به صورت بهتر و با اثربخشی بیشتر است و باعث کاهش هزینه‌های دسترسی به اطلاعات سلامت و دسترسی به اطلاعات سلامت بدون محدودیت زمانی می‌شود، همچنین امکان ارائه خدمات سلامت در حوادث و بلایای طبیعی را فراهم می‌کند.

رئیس ستاد اجرایی پرونده الکترونیک سلامت دانشگاه گفت: اولین گام در تشکیل پرونده الکترونیک سلامت هویت سنجی است.

وی تصریح کرد: اصلی ترین عوامل ابتلا به سایر بیماری ها؛ چاقی و دیابت است و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای افراد یکی از راهکارهای شناسایی برای این گونه اشخاص است

دکتر چمن افزود: با اجرای طرح پزشک خانواده افراد سالم، مستعد بیماری، در معرض بیماری و افراد بیمار شناسایی می شود و برای هر گروه خدمات مختص آنها تعریف و به اجرا در می آید.

رییس دانشگاه اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت همچنین به جلوگیری از هدر رفتن منابع حوزه بهداشت و درمان، جمع آوری اطلاعات لازم و تکریم مراجعان در راستای تصمیم گیری درست و ارتقا سلامت کمک خواهد کرد.