مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف میزبان هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی

به گزارش روابط عمومی؛ هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه سال جاری سیصد ویازدهمین جلسه خود را به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور دکتر عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا رضوان‌طلب دبیر هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم و سایر اعضای این هیات در محل اتاق شورای دفتر ریاست این دانشگاه برگزار کرد.
در این جلسه دکتر فتوحی رئیس دانشگاه طی سخنانی به ارائه گزارش عملکرد هیات اجرایی جذب دانشگاه صنعتی شریف طی سال‌های ۹۳ تا پایان اسفند ۹۷ پرداخت.
وی گفت: تعداد کل درخواست‌های جذب که از طریق فراخوان به این دانشگاه رسیده است ۵۲۴۶ پرونده می‌باشد که از این میان تعداد۱۷۵۴ مورد آن در غربال اولیه رد شده است و تعداد ۳۳۵۴ درخواست بررسی شده در کار گروه علمی این دانشگاه به ثبت رسیده است که در نهایت تعداد ۱۳۸ پرونده در دست بررسی است.
دکتر فتوحی افزود: طی سالهای ۹۳ تا اسفند ماه ۹۷ نیز تعداد ۱۰۳ جلسه برگزار نموده‌ایم و با درخواست استخدام حدود ۱۰۰ نفر موافقت شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف به تعداد کل اعضای هیات علمی نیز اشاره کرد و افزود: طی این سال‌ها تعداد ۵۳ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه بازنشسته شده اند و تعداد ۱۹ نفر نیز قطع همکاری ثبت شده است.
عضو هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی در ادامه به پیش بینی تعداد دانشجو و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تا سال ۱۴۰۵ نیز اشاره کرد و گفت: طی سال‌های آینده برنامه‌ای برای افزایش جذب تعداد دانشجو نداریم و با همان تعداد ۱۲ هزار دانشجو برای بالا بردن کیفیت آموزشی تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: در حال حاضر دانشگاه صنعتی شریف با ۴۷۳ عضو هیات علمی در حال فعالیت است که بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه در رشته های جدید و مورد نیاز افزایش حذب هیات علمی را شاهد خواهیم بود.
وی در ادامه به پراکندگی اعضای هیات علمی بر اساس وضعیت استخدامی نیز اشاره کرد و گفت: ۵۸ درصد اعضای هیات علمی به صورت رسمی قطعی، ۱۶ درصد رسمی آزمایشی و ۲۶ درصد به صورت پیمانی با دانشگاه همکاری دارند.
گفتنی است: در ادامه این نشست دکتر رضوان طلب دبیر هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم طی سخنانی نظم موجود در سیستم دانشگاه صنعتی شریف را مثال زدنی توصیف کرد و افزود: گزارشات منظم این دانشگاه همواره رضایت بخش و مورد تایید ماست.
خاطر نشان می‌شود: در خاتمه این نشست پس از اقامه نماز مغرب و عشا ضیافت افطاری به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.