عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر

گفتگو با دکتر داود طغرایی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهرو پژوهشگر برتر دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان

مختصری از زندگی شخصی خود را برای ما بگوئید؟

درسال ۱۳۶۱ در شهرستان سمیرم اصفهان به دنیا آمدم و تحصیلات خود را تا مقطع متوسطه در این شهرستان به پایان رساندم. تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی مکانیک از سال ۱۳۷۹ آغاز و در سال ۱۳۹۰ در مقطع دکترا از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شدم. افتخار حضور در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر را بعنوان عضو هیأت علمی از سال ۱۳۸۵ بدست آوردم.

سوابق اجرایی و مدیریتی در دانشگاه دارید؟

بله، از سال ۱۳۸۹ بمدت سه سال مدیرگروه کارشناسی مکانیک و از سال ۱۳۹۱ بمدت ۴ سال ریاست دانشکده مکانیک و بیش از یک سال مسئولیت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه را عهده دار بودم و اخیراً در سمت معاونت پژوهش و فن آوری دانشگاه انجام وظیفه می کنم.

از سوابق پژوهشی و تحقیقاتی خود برای ما بگوئید؟

در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ مقاله ISI و بیش از ۳۵ عنوان کتاب بصورت ترجمه و تألیف چاپ و منتشر کرده ام و ۳۰۰ مقاله نیز در کنفرانس های ملی و بین المللی بصورت حضوری ارائه و هدایت بیش از ۵۰ رساله در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را نیز انجام داده ام.

از افتخارات علمی خود برای ما توضیح دهید؟

کسب ۲دوره پژوهشگر برتر استان اصفهان و ۳ دوره پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و ۲ دوره پژوهشگر برتر دانشکده مکانیک و ۲ دوره استاد منتخب دانشگاه از مهمترین دستاوردهای علمی من به شمار می آید .

چه کسانی در راه رشد علمی شما مؤثر بودند و چه برنامه ای دارید؟

یکی از بزرگترین شانس هایی که خداوند به من عطا کرد و شامل حال من شده، آمدن من به دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر بود. بر این اصل معتقدم که اگر کسی به موفقیت می رسد ، قطعاً افرادی صادقانه به او کمک کرده اند وبستر لازم برای پیشرفت وی را در اختیار او قرار داده اند. قبل از هر چیز لطف خداوند بزرگ، همیشه و در همه حال شامل حال من شده و تا کنون چیزی از او نخواسته ام که به من عطا نکرده باشد. پدرم مهمترین مشوق من در رشد و تعالی من بود و سپس همسر مهربانم که با همه وجود در این راه سخت مرا یاری کرد. شاید به جرأت بگویم در طول این ۵ سال میانگین خواب من در طول شبانه روز در حدود ۳ تا ۴ ساعت بوده است و کمتر همسری را می توان پیدا کرد که با گذشت و فداکاری در این راه مهم دوشادوش شوهرش حرکت کند. در محیط دانشگاه نیز رؤسای دانشگاه و معاونین نقش بزرگی در موفقیت و رشد من داشته و دارند.

بدون شک فعالیت پژوهشی است که می تواند نشانگر توانایی و اثبات علم یک شخص در یک حوزه خاص باشد و عموماً نهادهایی که نیاز به یک متخصص دارند افراد را بر مبنای فعالیت های پژوهشی و سطح آنها شناسایی و طبقه بندی می کنند. اگر تلاش کنیم شاخص های پژوهشی دانشگاه بالا رود، ثمره و سود آن برای همه افراد حاضر در مجموعه دانشگاهیخواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر دارای پتانسیل های بسیار بالایی است و امیدوارم با مشارکت کلیه اعضاء هیأت علمی تا سال ۱۴۰۰ به برترین دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از نظر پژوهشی تبدیل شود و در راستای نیل به این مهم همه اعضاء هیأت علمی و مسئولان اجرایی دانشگاه باید نهایت تلاش و ایثار را انجام دهند تا با تلاش شبانه روزی و علقه سازمانی و با تولید فراورده های پژوهشی به یکی از برترین دانشگاه های کشور تبدیل شود.

به عنوان عضو هیأت علمی و هم به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه، در راستای تبدیل شدن دانشگاه به یک برند پژوهشی برتر در سطح استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و در تحقق این مهم نیازمند یاری همه اعضاء هیأت علمی و کارکنان خدوم دانشگاه هستم تا به اهداف مقدس علمی نائل شویم.