«نرمافزار بهمثابه خدمت» به جای خرید یا توسعه سامانه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از
مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی
، برای اولین بار در این دانشگاه، برای سامانهسپاری گردش کار فرایند کارآموزی، به جای خرید و یا توسعه یک سامانه جدید، از مدل نوآورانه «نرمافزار بهمثابه خدمت» (Software as a Service) استفاده شده است.
این مدل که در فاز اول در پردیس دانشکدههای فنی اجرا میشود، ضمن تسهیل گردش کار و حذف کامل کاغذ از این فرایند، امکان برقراری ارتباطی دوطرفه و موثر بین دانشگاه و شرکتهای پذیرنده کارآموز را فراهم کرده است.
این خدمت که با همکاری شرکت ایران تلنت راهاندازی شده است، از ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، برای دانشجویان دارای شرایط اخذ درس کارآموزی در پردیس دانشکدههای فنی دانشگاه تهران و تمامی شرکتهایی که تمایل به پذیرش کارآموز در رشتههای فنی را دارند، در دسترس است.
شرکتهای متقاضی پذیرش کارآموز از دانشگاه تهران، لازم است در سامانه ثبتنام و اطلاعات فرصتهای کارآموزی خود را تکمیل کنند.
دانشجویان میتوانند با ورود به این سامانه، فرصتهای کارآموزی شرکتهایی را که مورد تایید دفتر ارتباط با صنعت پردیس قرار گرفتهاند، بررسی و موارد مورد علاقه خود را انتخاب کنند و پس از پذیرش در هر یک از آنها، واحد کارآموزی خود را بگذرانند.
استفاده از این سامانه برای شرکتها رایگان است. شرکتها از این پس میتوانند در طی سال نیز موقعیتهای کارآموزی متنوعی را در این سامانه ایجاد و پس از طی کردن مراحل ارزیابی توسط دانشگاه، به پذیرش و جذب دانشجویان توانمند در رشتههای مختلف اقدام کنند.
لازم به ذکر است که مانند نمونههای شناخته شده بینالمللی SaaS، براساس تفاهمنامه منعقده برای استفاده از این سرویس، کلیه اطلاعات دانشجویان و شرکتهایی که در هر دوره کارآموزی حضور دارند، محرمانه تلقی شده و هیچیک از این اطلاعات بجز برای کارآموزی در جای دیگری استفاده نخواهد شد.
این سامانه به آدرس
internship.ut.ac.ir
هم اکنون قابل دسترسی است.