عمومی | دانشگاه تهران

برگزاری نخستین کارگاه و سمینار مشترک بین‌المللی ایران و سوئیس با مشارکت دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس هنرهای زیبا ، نخستین کارگاه و سمینار مشترک آموزشی و پژوهشی ایران و سوئیس با عنوان «ایده شو تخصصی بین‌المللی با موضوع حمل و نقل و برنامه‌ریزی شهری» با برنامه‌ریزی و مشارکت دانشگاه تهران، دانشگاه ETH سوئیس و دانشگاه صنعتی اصفهان از شنبه ۷ اردیبهشت تا پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ در شهر اصفهان برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی و پژوهشی یک هفته‌ای، ۹ استاد و ۱۶ دانشجوی تحصیلات تکمیلی از دانشگاه سوئیس، ۳ استاد و ۷ دانشجو از دانشکده شهرسازی دانشگاه تهران و ۵ استاد و ۷ دانشجو از دانشگاه صنعتی اصفهان همراه با تعدادی استاد و دانشجو از دانشگاه‌های اصفهان و مازندران در رشته‌ها و گرایش‌های مرتبط با شهرسازی و حمل و نقل مشارکت داشتند.
در این کارگاه، گروه‌های مشترک از دانشجویان ایران و سوئیس تشکیل شد و هر یک از گروه‌های دانشجویی تحت سرپرستی یک استاد از ایران و یک استاد از سوئیس اقدام به ایده‌پردازی و تدوین اصول و معیارها برای مکان‌یابی ایستگاه قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان و ارائه گزینه‌های پیشنهادی خود کردند.
اعضای تیم دانشگاه تهران شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرایش‌های مختلف شهرسازی با سرپرستی دکتر محمدمهدی عزیزی، رئیس دانشکده شهرسازی و با همراهی دکتر شهاب‌الدین کرمانشاهی، عضو هیات علمی دانشکده شهرسازی بودند.
در مراسم پایانی این برنامه، مقامات استان اصفهان، از جمله رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، معاون استانداری اصفهان، مسئولان سمینار مشترک از سه دانشگاه اصلی ایران و سوئیس و نیز مدیران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به ایراد سخنرانی پرداختند.
سپس، گروه‌های دانشجویی مشترک سوئیس و ایران، طرح‌ها و یافته‌های کار مشترک را ارائه کردند و در پایان برنامه مقرر شد نتایج، یافته‌های علمی، گزینه‌های به دست آمده و پیشنهادات گروه‌های علمی مشترک، برای بهره‌برداری در اختیار راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.