عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آموزش نیروی انسانی تخصصی بر اساس نیاز منطقه ای انجام می شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه نیازهای رشته های تخصصی تا سال ۱۴۰۴ احصا شده است اظهار کرد: بر این اساس به منظور جلوگیری از وجود دانش آموختگان مازاد منطقه باید در تمامی رشته های تخصصی تعدیل پذیرش صورت گیرد.

به گزارش وب دا، دکتر اعتضاد رضوی در نشست شورای دانشگاه تصریح کرد: در سایر رشته های علوم پایه و تحصیلات تکمیلی نیز پذیرش دانشجو بر اساس نیاز های منطقه ای صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی با ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت یک دهم  جمعیت کشور را شامل می شود تصریح کرد: بنابراین باید یک دهم ظرفیت های ملی در این منطقه احصا شود و بر این اساس ظرفیت پذیرش دانشجو در تمامی رشته ها باید تا سال ۱۴۰۴ تعدیل و کاهش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در رشته هایی که کلان منطقه ۹ در آن ماموریت ویژه دارد خارج از این برنامه قرار می گیرند تصریح کرد: علاوه بر این تقویت رشته های بین رشته ای نیز از برنامه های مهم دانشگاه محسوب می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه  نقشه آمایش سرزمین در حوزه آموزش عالی سلامت پس از تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط رئیس جمهور ابلاغ شد تا برای تربیت نیروی انسانی سلامت به کار گرفته شود، اظهار کرد: منطقه ۹ آموزشی دانشگاه علوم پزشکی نیز  محاسبات لازم را از سال های قبل پیگیری کرد تا اینکه در سال جدید نقشه آمایش سرزمین منطقه ۹ ترسیم شد که بر اساس سیاست وزارت بهداشت هر منطقه آمایشی تربیت نیروی انسانی خودرا باید به گونه ای انجام دهد که ۷۰ درصد دانش آموختگان در همان منطقه به کار گرفته شوند.

دکتر اعتضاد رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر در رشته های دکترای پزشکی حرفه ای، دندان پزشکی ، دارو سازی ، رشته پرستاریی ومامایی سند ملی تدوین شده است اظهار کرد: علاوه براین در فیلدهای تخصصی پزشکی سند ملی ابلاغ شده و متناسب با فعالیت های ملی منطقه ۹ ، تقریبا یک دهم آمار را می تواند احصاء کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،  تصریح کرد: دبیرخانه ستاد تحول نهایی شده و در مرحله بعد با وزارت بهداشت تفاهم نامه امضا می شود که ظرفیت ها بر همین مبنا تعیین شود تا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با نیروی مازاد مواجه نشود،زیرا جایگاه شغلی افراد در امنیت روانی آنها تاثیر به سزایی دارد.

{jcomments on}