عمومی | دانشگاه شیراز

دیدار هیات رئیسه دانشگاه شیراز با رئیس کل جدید دادگستری استان فارس

در دیدار دکتر حمید نادگران ، رئیس دانشگاه شیراز و اعضای هیات رئیسه دانشگاه با رئیس کل جدید دادگستری استان فارس ، بر تقویت و گسترش همکاری های مشترک تاکید شد.
در این دیدار که جمعی از اساتید دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز هم حضور داشتند ؛ حجت الاسلام سید کاظم موسوی، رئیس کل جدید دادگستری استان فارس گفت : کارهای خوبی در دانشگاه شیراز انجام می شود و تعامل و همکاری جدّی با دانشگاه شیراز در دستور کار دادگستری فارس است.
وی، تعدد پرونده های قضایی، وقت گیری محاکم برای تجدید نظر، افت کیفیت آراء و اقناع مراجعه کنندگان را ، از معضلات فراروی دادگستری برشمرد و خاطر نشان کرد : از دانشگاه شیراز تقاضا داریم تا شورای دانشگاهی و علمی از تخصص های مختلف ایجاد کند و با تشکیل اتاق فکر و هیات های اندیشه ورز ، برای گره گشایی از مشکلات مردم ، با دادگستری فارس همکاری نماید.
دکتر ابراهیم عباسی ، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی هم در این مراسم گفت : در گذشته ، تفاهم نامه ای بین دانشگاه شیراز و داگستری فارس منعقد شده و ضرورت دارد که برای گسترش همکاری ها بازنگری و اجرایی شود.
وی ، به مسئله پیشگیری از وقوع جرم اشاره و خاطر نشان کرد : با حضور نمایندگانی از دانشکده های مختلف، کمیته پیشگیری از جرم در دانشگاه شیراز تشکیل شده و این کمیته با نهادهای مرتبط همکاری می کند.
توجه به معنای واقعی عدالتخواهی و عدالت طلبی ، راه اندازی اتاق دادگاه در دانشکده برای کارورزی ، ایجاد دادگاه مجازی ، انتشار مقالات در مجله های علمی پژوهشی ، ضرورت کار عملی در کنار دروس تئوری برای دانشجویان حقوق و امکان حضور اساتید و دانشجویان در دادگاه، کانون اصلاح و تربیت و زندان برای انجام طرح های پژوهشی ؛ از دیگر مواردی بود که در نشست مشترک رئیس دانشگاه شیراز و رئیس کل جدید دادگستری استان فارس در خصوص آن بحث و تبادل نظر شد.