عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دیدار ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کل کشور


به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ، دکتر محجوب  ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با دکتر طاهری رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کل کشور دیدار و گفتگو کردند.
این دیدار در راستای معرفی اهداف و مهمترین برنامه های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  و نیز برقرای تعامل سازنده با سازمان برنامه و بودجه کل کشور صورت پذیرفت.
در ابتدای این دیدار دکتر محجوب  به معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای و توانایی های بالقوه دانشکده های فنی و حرفه ای و کشاورزی استان سمنان  پرداخت و اهداف و برنامه‌های دانشگاه و نیز نقش آن در نظام جامع آموزش مهارتی را تشریح کرد و در خصوص زمینه‌های برقراری تعامل سازنده دانشگاه با سازمان برنامه و بودجه کل کشور تبادل نظر صورت گرفت.
وی در بخشدیگری از سخنان خویش به توانمندی و پتانسیل بالای دانشگاه فنی حرفه ای اشاره کرد و افزود : دانشگاه فنی حرفه ای نماد و سمبل دانشگاه نسل سوم در بین دانشگاه های کشور است.
وی در ادامه به توسعه ، اشتغال و کارآفرینی دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای اشاره کرد و این امر را نشانه توسعه ی کشور به سمت اشتغال زایی و کار آفرینی دانست که از اهداف وماموریت اصلی دانشگاه های نسل سوم است.
ریاست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان هدف، رسالت و تاریخچه دانشکده های فنی و حرفه ای و کشاورزی استان  افزود:  بیش از ۷۵ درصد فارغ التحصیلان این دانشگاه بعد از اتمام تحصیلات دوره کاردانی و کارشناسی خود جذب بازار کار میشوند که حتی در بعضی از رشته ها این میزان جذب بازار کار از میان دانش آموختگان به ۱۰۰ درصد هم رسیده است.
دکتر محجوب  بیان داشت در دیداری که با دکتر مالکی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان داشته است در خواست دانشگاه فنی و حرفه ای استان را جهت جذب بودجه قانون متوازن برای سال ۹۸ ارائه کرده که وی قول مساعد داده اند در بودجه متوازن سال ۹۸ دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در اولویت پرداخت قرار گیرد.

در ادامه  دکتر طاهری به نقش برجسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های علمی، فنی و کاربردی به دانشجویان اشاره کرد و بیان داشتند افزایش تعامل و همکاری با این مجموعه دانشگاهی می تواند اثرات موثری در بخش گوناگون به همراه داشته باشد.
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کل کشور بر لزوم پویایی دانشگاه فنی و حرفه ای و تقویت دانشکده های  فنی و حرفه ای بعنوان مراکز تخصصی پرورش تکنسین ماهر و کارآفرین تاکید کرد.
وی قول مساعد داد تا تمام توان خود را در جهت همکاری و کمک به دانشگاه فنی و حرفه ای استان انجام دهند و از هیچ تلاش و کوششی در این زمینه دریغ ننمایند.