عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

فضل‌اللهی عنوان کرد: وقوع بحران زیست‌محیطی با فراموشی مشکلات مناطق سیل‌زده

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: در صورت فراموشی مشکلات مناطق سیل‌زده توسط مسئولان ممکن است بحران بزرگ زیست‌محیطی شکل بگیرد.

سیف‌الله فضل‌اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم مشکلات مناطق سیل‌زده کشور را یادآور شد و اظهار کرد: روحیه جهادی برای حل و فصل مشکلات جامعه، کاهش آلام مردم و فشارهای روحی و روانی و حتی برطرف کردن مشکلات جسمانی مردم بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: از مسئولان می‌خواهیم به فرایند کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده در حیطه بهداشتی، درمانی و تامین امکانات موردنیاز مردم ادامه دهند تا مردم بتوانند به خانه‌های خود برگردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم عنوان کرد: خانواده‌هایی که همه چیز خود را از دست داده‌اند به امید نیاز دارند و باید تصور کنند می‌توانند به زندگی عادی خود برگردند و این مهم فرایندی ملی، هماهنگ، جامع و یکپارچه است تا همه دست به دست هم بدهند و کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده متوقف نشود.

فضل‌اللهی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور باید به مناطق سیل‌زده خدمت‌رسانی کنند؛ اگر در این خدمت‌رسانی از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور استفاده شود، حل مشکلات مناطق سیل‌زده دشوار نخواهد بود.

وی مطرح کرد: آسیب‌شناسی آکادمیک مسائل مربوط به خوزستان می‌تواند برای برنامه‌ریزی‌های بعدی بسیار مفید باشد؛ بنابراین بروز مسائل و مشکلات پزشکی پیش‌رو، الزامی بودن ادامه کمک‌ها را برای جامعه، مسئولان، مردم و هم برای فعالان عرصه دانشگاه اجتناب‌ناپذیر می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکید کرد: اگر بتوانیم فهرستی از مشکلات بهداشتی و درمانی که در منطقه وجود دارد تهیه و ارائه کنیم در برنامه‌ریزی فعالیت‌های دولت و مردم برای افزایش سطح رفاه بهداشتی و سلامت عمومی بسیار سودمند خواهد بود؛ بنابراین بسیاری از مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق سیل‌زده توسط گروه جهادی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی قم جمع‌بندی و به‌زودی در اختیار مسئولان منطقه قرار خواهد گرفت.

فضل‌اللهی تشریح کرد: در ماه مبارک رمضان تیم‌های دوم و سوم را برای اعزام به مناطق سیل‌زده آماده می‌کنیم و دانشگاه آزاد اسلامی قم با تمام انرژی و امکانات به مناطق سیل‌زده کمک خواهد کرد.

وی متذکر شد: در صورت فراموشی مشکلات مناطق سیل‌زده توسط مسئولان ممکن است بحران بزرگ زیست‌محیطی شکل بگیرد؛ بنابراین روحیه جهادی برای حل و فصل مشکلات جامعه،کاهش آلام مردم و فشارهای روحی و روانی و حتی برطرف کردن مشکلات جسمانی بسیار موثر است.