عمومی | دانشگاه کردستان

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان: تعامل و روابط بین بشری رو به انزوا است

مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان گفت: سرد مزاجی عاطفی و مچگیری در فضای مجازی روز به روز در بین زوجین شایعتر شده و به ما این پیام را میدهد که تعامل و روابط بین بشری رو به انزوا و زوال است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر احمد امانی در نشست تخصصی خشونت علیه زنان که درتالار فردوسی دانشگاه کردستان برگزار شد، در رابطه با تعریف خشونت در روانشناسی اظهار داشت: خشونت به هرنوع رفتار، کلامی و غیر کلامی که موجب له شدن و از بین رفتن عزت نفس و ترور شخصیت فرد میشود.
به گفته این استاد دانشگاه کردستان، بر طبق آمارها بیش از ۶۶ درصد زنان تحت هر شرایطی زیر بار خشونت  قرار دارند و در حدود ۵۶ درصد از این زنان زیر بار خشونت عاطفی قرار داشته اند.
دکتر امانی در پاسخ به اینکه ما از زندگی و از همدیگر چه میخواهیم؟ افزود: متاسفانه ما نمیدانیم که از همدیگر چه انتظاراتی داریم و میزان گفت و گو در خانواده های ایرانی از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه کاهش یافته و قطعا نتیجه آن خشونت و جدایی خواهد بود.
وی با بیان اینکه اکنون فضای مجازی به یک معذل اساسی در بین زوجین تبدیل شده است، مطرح کرد: سرد مزاجی عاطفی و مچگیری در فضای مجازی روز به روز در بین زوجین شایعتر شده و به ما این پیام را میدهد که تعامل و روابط بین بشری رو به انزوا و زوال است.
مدیر مرکز مشاوره دانشگاه کردستان تصریح کرد: کانون خانواده التیام بخش افراد است و در عین حال نیز میتواند مرکز مشکلات بزرگ دنیا نیز باشد و باید به این کانون اهمیت ویژه داد و برای رشد و بهبود آن کوشید.