عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اجرای رزمایش هسته‌ای در مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر؛ رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر گفت: پس از اعلام وضعیت بحران از فرمانده عملیات درمان واقع در قرارگاه تاکتیکی، دستور اعلام آماده‌باش، فراخوان نیرو و استقرار در مرکز فرماندهی بحران بیمارستان صادر شد و تیم بحران بیمارستان در محل اتاق فرماندهی تجمع و توسط مدیر عملیات توجیه شدند.
دکتر عاطفه اسفندیاری بیان کرد: اولین مصدوم تصادفی فرضی مستقیماً به بیمارستان اعزام و با توجه به میزان وخامت حال بیمار مستقیماً به اتاق عمل منتقل شد.
وی افزود: تیم انتقال یک مورد جسد فرضی به بیمارستان وارد نموده‌اند که با بازدید مدیر عملیات و مشاهده ایمن بودن جسد در کاور مخصوص به محل نگهداری موقت اجساد منتقل و ورودی محل مسدود و ایمن شد و در ادامه عملیات یک بیمار فرضی توسط اورژانس ۱۱۵ به درب اورژانس تحویل داده شد که توسط تیم انتقال بررسی و از طریق مسیر ایمن به تریاژ منتقل شد.
در پایان با تماس تلفنی فرمانده عملیات درمان با رییس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نسبت به اعلان پایان عملیات رزمایش اقدام و اطلاع‌رسانی شد.
مدیر داخلی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر نیز گفت: مقدمات برگزاری این رزمایش در سال گذشته توسط استانداری به کارگروه سلامت در حوادث و پدافند غیرعامل ابلاغ گردیده بود که تیم عملیاتی تخصصی مقابله با بحران بیمارستان با تشکیل ۱۰ گروه از کادر درمانی و پشتیبانی در هفته اول اردیبهشت‌ماه در جلسات آموزشی اساتید اعزامی از تهران شرکت نموده و با هماهنگی و برنامه‌ریزی رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این رزمایش در تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه در بیمارستان اجرا شد.
دکتر سیاوش خادمی اظهار داشت: تیم درمانی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس نسبت به پذیرش آلودگی‌زدایی و درمان بیماران فرضی در مانور اقدامات مناسب و ایمنی را انجام دادند، بازرسین و ناظرین این رزمایش نظر مساعدی نسبت به اجرای مانور در این مرکز داشتند.
انتهای پیام / ر. ک ۴۰۷۰