عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

برگزاری دوازدهمین جشنواره شهید مطهری و بیستمین همایش آموزش پزشکی - ۱۳۹۸/۰۲/۱۷

دبیر علمی جشنواره دانشگاهی شهید مطهری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی خبری روابط عمومی دانشگاه به ارائه گزارشی از روند برگزاری مرحله کشوری جشنواره آموزشی شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت .

دکتر محمود گنجی فرد با تبریک روز استاد گفت: یکی از رویدادهای مهم آموزش علوم پزشکی، همایش کشوری و جشنواره آموزشی شهید مطهری است که هر ساله در هفته معلم در اردیبهشت ماه به سه صورت کشوری، کلان منطقه و دانشگاهی برگزار می شود.

وی با اظهار اینکه در جشنواره کشوری هر دانشگاه مجاز است یک فعالیت نواورانه را در هر یک از حیطه های ششگانه جشنواره به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال کند افزود: این رویداد مهم امسال هم طبق روال سال های گذشته در ۱۱ لغایت ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۸ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و اساتیدی که دارای فرایند برتر دانشگاهی بودند و همچنین افرادی که مقاله آنها به صورت سخنرانی و پوستر پذیرفته شده بود بعلاوه ۲ دانشجوی کمیته توسعه آموزش در این همایش شرکت داشتند.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اشاره به بازدید دکتر دهقانی رئیس دانشگاه از غرفه کلان منطقه ۹ آمایشی و شرکت وی در جلسه افتتاحیه بیستمین همایش کشوری اموزش پزشکی گفت:دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حیطه مدیریت و رهبری آموزشی موفق به کسب رتبه قابل تقدیر به صورت کشوری شد.

ردیف

عنوان فرایند

مجری فرایند

همکاران

۱

تدوین و اجرای شیوه نامه جامع دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیات علمی در حوزه آموزش پزشکی : گامی در جهت افزایش فعالیت های دانش پژوهی آموزشی اساتید

دکتر محمود گنجی فرد

دکتر فرشید عابدی، دکتر محمدرضا صائبی پور، یحیی محمدی، خیرالنساء رمضان زاده، آفاق زارعی، محمدباقر روزگار

دکتر گنجی فرد افزود: همچنین از مقالاتی که به همایش ارسال شده بود، ۴ مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد که نویسندگان آنها(دکتر احمد آموزشی، مریم تولیت، مریم شرفی و دکتر یحیی محمدی) بودند و تعداد ۱۲ مقاله به صورت پوستر ارائه گردید.

وی تصریح کرد:در این همایش دکتر عابدی معاون آموزشی دانشگاه به عنوان صاحب تجربه در طرح تحول، تجربه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را با عنوان «الگوی توسعه فعالیتهای بین المللی در دانشگاه» در سالن شماره ۲ همایش ارائه نمود و بنده نیز به عنوان عضو هیات رئیسه سخنرانی کوتاه در حیطه حمایت و مشاوره دانشجویی داشتم

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه با اظهار اینکه در ورودی سالن جشن، نمایشگاهی به صورت کلان منطقه ای برای تمام دانشگاه های علوم پزشکی مهیا شده بود گفت: در این نمایشگاه غرفه کلان منطقه ۹ آمایشی از نوآوری های آموزشی خوبی برخوردار بود.

دکتر گنجی فرد اضافه کرد: جشنواره کلان منطقه نیز در تاریخ ۹۸/۰۲/۱۳ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار و در این جشنواره از سه فرایند برتر دانشگاه که موفق به کسب فرایند برتر در کلان منطقه شده بودند، تقدیر شد.

ردیف

عنوان فرایند

مجری فرایند

همکاران

۱

طراحی ، اجرا و ارزشیابی آموزش توتوریال بالینی با استفاده از رویکرد یادگیری توسط همتایان نزدیک

دکتر زهره آذرکار

آفاق زارعی، دکتر دکتر یحیی محمدی

۲

طراحی واستفاده از نرم افزار تلفن همراه با هدف ارتقای یادگیری کارآموزی پزشکی اجتماعی در دانشجویان مقطع کارآموزی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

دکتر بیتا بیجاری

محمد ابراهیم روانبخش، دکتر بتول اقبالی

۳

طراحی، تولید، اجرا و ارزشیابی نسخه دیجیتال چند رسانه ای کتاب مرجع ترمینولوژی پزشکی جهت بهبود یادگیری درس زبان تخصصی در دانشجویان پزشکی

دکتر محمد فریدونی

مریم نوفرستی ، آذین گنجی

وی با اعلام اینکه برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته آموزش در دانشگاه از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۶ اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار می شود خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی تمامی EDO های دانشکده ها و دفاتر توسعه آموزش بیمارستان ها محصولات آموزشی خود را ارائه خواهند داد. و در پایان هفته، جشنواره دانشگاهی به همراه ضیافت افطار برگزار و از کلیه اساتید و اساتید ارتقاء یافته و صاحبان فرایندهای برتر جشنواره آموزشی شهید مطهری تقدیر خواهد شد.