عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

با حضور رئیس دانشگاه دومین نشست شورای راهبردی پارک علم و فناوری تشکیل شد

گالری عکس
پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران باهدف کمک به توسعه اقتصاد دانش‌محور و اشتغال‌زایی تخصصی  ایجاد می‌شود.
در نشست شورای راهبردی پارک علم و فناوری که روز شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸ در سالن شورای حکیم برگزار شد،  اساسنامه، برنامه کلان عملیاتی و آیین‌نامه نحوه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی دکتر دیناروند رییس پارک علم و فناوری دانشگاه مطرح شد و پس بحث و تبادل‌نظر اعضای شورا به تصویب رسید.
در حاشیه این نشست، دکتر کریمی رییس دانشگاه بر حمایت همه‌جانبه دانشگاه از ایجاد این پارک تاکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری یکی از کمبودهای دانشگاه است که باهمت دکتر دیناروند و اعضای شورا برای رفع این کاستی و به ثمر رسیدن اقدامات اجرایی آن تلاش می‌کنیم.
سپس دکتر دیناورند رییس پارک علم و فناوری دانشگاه، با اشاره به محورهای موردبررسی در این نشست گفت : این دومین جلسه شورای پارک علم و فناوری دانشگاه است که به ریاست دکتر کریمی رییس دانشگاه و با حضور تمامی اعضا تشکیل می‌شود. در این جلسه اساسنامه پارک، برنامه کلان عملیاتی و آیین‌نامه نحوه پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان موردبررسی قرار گرفت که به‌جز بخشی  از بندهایی که نیاز به بررسی بیشتر داشت؛ سایر موارد پیشنهادی با اصلاحاتی به تصویب رسید و مقرر شد به‌زودی این اسناد نهایی شود.
وی از آغاز فرآیندهای اجرایی پارک علم و فناوری پس از نهایی شدن اسناد خبر داد و گفت: قطعه زمینی به مساحت حدود ۸۰ هزار متر در یافت‌آباد به پارک اختصاص داده‌شده که بایستی نقشه‌های تفکیکی آن طراحی شود و امیدواریم امسال فراخوان  جذب شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌منظور  استقرار در پارک علم و فناوری دانشگاه اعلام کنیم.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس: مهدی کیهان