عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود

دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه علم است

سرپرست نهاد رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه‌ آزاد:
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی گفت: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سومین دانشگاه جهان از نظر جمعیت دانشجویی ظرفیت بسیار بزرگی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه‌ آزاد اسلامی عصر امروز در مراسم معارفه‌ خود با بیان اینکه منزلت عالم و ارزش علم در قرن بیستم رشد فزاینده‌ای داشته، گفت: علم و فناوری تا جایی پیش رفت که به اعتقاد برخی، برکات آن آسیب‌های ۱۹ قرن پیش را جبران کرد. برخی دیگر نیز اعتقاد داشتند که علم می‌تواند حلال همه مشکلات باشد، اما به زودی روشن شد که با همه منزلتی که علم دارد، امکان ساخت ابزارها و وسایل کشتار جمعی را به بشریت آموزش و آثار و برکات قبلی خود را تحت‌الشعاع قرار داد.

وی با بیان اینکه آسیبی که علم به تنهایی به بشریت وارد کرد، آسیب کمی نیست، خاطرنشان کرد: این باور امروزه در عمق جامعه ما نشسته که یک تهاجم تمام‌عیار دشمن توسط همه ما لمس و حس می شود. ما با چند باور می توانیم به مقابله خطرات و آسیب هایی که علم برای ما ایجاد کرده، برویم که یکی از آنها، باور به ظرفیت هایی است که خداوند متعال در درون ما قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سومین دانشگاه جهان از نظر جمعیت دانشجویی و به عنوان دانشگاهی که حدود ۵ میلیون فارغ‌التحصیل، بیش از ۷۰ هزار عضو هیات علمی تمام‌وقت و پاره‌وقت و حدود ۱۰ میلیون مترمربع ساختمان آموزشی و پژوهشی دارد، ظرفیت بسیار بزرگی است.

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه‌ آزاد اسلامی افزود: این ظرفیت تنها گوشه کوچکی از خدمات گسترده و ارمغان جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه گفت: همه ما به بالاترین موفقیت پیامبر (ص) در تاریخ بشریت معتقد هستیم. رکن اول موفقیت پیامبر اسلام (ص)، با برنامه بودن ایشان بود. ما نیز باید این شیوه را رعایت کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی طی چند سال گذشته نیز یکی از عرصه های موفق در حوزه قرآن بوده و امور خود را به صورت منسجم و منظم انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفانی با بیان اینکه برای مقابله با خطرات علم، یکی از مواردی که می توانیم به آن تکیه کنیم، سکان‌داری شخصیت بی‌نظیر و نعمت الهی مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: ایشان به عنوان سکان‌دار امیدبخش در این زمان که بذر ناامیدی از زمین و زمان می بارد، وجود دارند و ندای امیدبخش خود را سر داده، راه را به همه ما نشان خواهند داد.

وی با بیان اینکه برای من مایه خوشحالی است که در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول فعالیت شده‌ام، گفت: در این دانشگاه دنیایی از امکانات و ظرفیت پیش روی ماست و با مدیریت جهادی و انقلابی شخصیت هایی چون دکتر ولایتی، دکتر طهرانچی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر رستمی و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کلانتری در دانشگاه، راه برای موفقیت باز است.