عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری جلسه سرپرست دانشگاه با مدیران گروه های بالینی دانشگاه

برگزاری جلسه سرپرست دانشگاه با مدیران گروه های بالینی دانشگاه پنجشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

جلسه مشترک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با معاونین آموزشی و تحقیقات و فن آوری و مدیران گروه های بالینی در محل دفتر ریاست واقع در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین و بیان اهداف، گفت: مدیر گروه از جمله پست هایی است که تاثیرگذاری بسیار بالایی بر روی فرآیندهای آموزشی دارد و در این جا لازم است از تلاش های همگی در راستای ارتقای سطح آموزش و یادگیری در دانشگاه سپاسگزاری نمایم.

دکتر وحید یوسفی نژاد نظامند نمودن پروسه انتخاب مدیر گروه را بسیار ضروری بیان نمود و افزود: مدیران گروها باید در فرآیندهای کلان تصمیم گیری در سطوح مختلف مدیریتی مشارکت داشته باشد و این افراد خود نیز فی الواقع باید مورد قبول اعضای گروه باشند.

وی گفت: ان شا الله سعی خواهیم کرد از ظرفیت ها و توانمندیهای همه افراد از جمله اعضای هیئت علمی به صورت مناسب استفاده نمائیم که البته این بستگی به خواسته و تمایل افراد نیز دارد.

سرپرست دانشگاه ضمن بیان اینکه، فرآیندهای آموزشی باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و قرار نیست هر کسی که وارد دانشگاه شد بتواند فارغ التحصیل باشد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مشاغل علوم پزشکی با جان و سلامتی انسان ها سروکار دارند فارغ التحصیلی فردی که دانش، تجربه و تعهد کافی ندارد نوعی خیانت به شمار می آید و باید از اینکار جلوگیری شود.

دکتر یوسفی نژاد در توصیه ای به مدیران گروه های بالینی، گفت: اعمال سخت گیری های علمی در گروه های مختلف، مخصوصا دستیاران باید بکار گرفته شود.

وی توجه به نیازها و خواسته های دانشجویان را نیز ضروری بیان نمود و ادامه داد: لازم است با بازنگری برنامه های درسی، نقاط ضعف و تنگناهای آموزشی را شناسایی کرده و به طور کلی در جهت تحول آموزش علوم پزشکی قدم برداشت.

در پایان این جلسه، حاضرین پس از بیان نظرات، به بحث و بررسی در خصوص مشکلات و راهکارها پرداخته و در نهایت تصمیمات مقتضی در جهت رفع تنگناها اتخاذ گردید.