عمومی | دانشگاه قرآن و حدیث

سخنان حضرت آیت الله ری شهری در جمع اساتید هیات علمی دانشگاه قرآن و حدیث در روز معلم









آیت الله محمدی ری‌شهری:

استادانی که در این شرایط دشوار، وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می‌دهند، انسان‌های بزرگی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، آیت الله محمدی ری‌شهری به مناسبت هفته معلم در جمع اساتید و مسئولان دانشگاه قرآن و حدیث طی سخنانی ضمن گرامی‌داشت یاد شهید والامقام استاد مطهری، روز معلم را به اساتید این دانشگاه تبریک گفت.

رئیس دانشگاه قران و حدیث به حدیثی از امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد که می‌فرماید:

مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و عَمِلَ بِهِ و عَلَّمَ للّه ِ، دُعِیَ فی مَلَکوتِ السَّماواتِ عَظیما : هر کس براى خدا علم بیاموزد و براى خدا [به آن] عمل کند و براى خدا به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها از او به بزرگى یاد شود .


تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع)، با قدردانی از اساتیدی که در شرایط سخت اقتصادی، خدمت صادقانه انجام داده‌اند تصریح کرد: مهم است انسان، کارش الهی باشد و صرفا برای امور مادی و زندگی نباشد. اساتیدی که در این شرایط وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می دهند انسان‌های بزرگی هستند که هم برای رضای خدا دانش را فرا گرفته هم برای رضای خدا عمل کرده و هم برای رضای خدا دانش خود را به دیگران می‌آموزند.

آیت الله محمدی ری‌شهری شرایط کنونی کشور را یک آزمون الهی برای مسولان، مردم و مجموعه دارالحدیث توصیف و با اشاره به دو ابزار اخلاص در عمل و کار برای خدا، تاکید کردند: در شرایط کنونی، باید همانگونه که مبانی قران و حدیث را به دیگران منتقل می‌کنیم خودمان نیز نورانیت قرآن و حدیث را در امور محوله بکار گرفته و به آن عمل کنیم.

آیت الله ری‌شهری با اشاره به موفقیت دانشگاه در احراز رتبه نخست فارغ‌التحصیلان آن در راهیابی به مقاطع بالاتر تحصیلی گفتند: اخلاص و کار برای خدا زمینه برکت و رشد روزافزون دانشگاه قرآن و حدیث شده و نتیجه این تلاش‌های خالصانه، موفقیت‌های دانشگاه در عرصه های علمی کشور و مایه امیدواری برای این مجموعه نورانی شده است.

ایشان به اساتید دانشگاه قرآن و حدیث توصیه کردند: تلاش کنید ضمن رعایت اخلاق در گفتار و عمل، رفتار اسلامی را تجلی دهید.

در ادامه، آیت الله ری‌شهری از تلاش‌های آقای دکتر هادی حجت برای ۱۴ سال خدمت صادقانه در سمت معاونت آموزش و پژوهش دانشگاه قرآن و حدیث قدردانی و برای معاونت جدید جناب حجت الاسلام دکتر احمد غلامعلی آرزوی توفیق در خدمت کرد.

در ادامه، استادان دانشگاه قران و حدیث، به بیان دیدگاه های خود در خصوص تدوین متون درسی، وضعیت تحصیلی دانشجویان، شیوه‌های آموزشی و انتقال تجربیات به دانشجویان پرداختند .

تجلیل از اعضاء هیات علمی و دانشجویان ممتاز از دیگر برنامه های امروز بود.