عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری جلسه سرپرست دانشگاه با روسای دانشکده ها

برگزاری جلسه سرپرست دانشگاه با روسای دانشکده ها پنجشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸

جلسه مشترک سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان با معاونین آموزشی و تحقیقات و فن آوری و روسای دانشکده ها در محل دفتر ریاست واقع در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار وب دا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین، قدردانی از تلاش های صورت گرفته و بیان اهداف، گفت: معاونت آموزشی از مهمترین بخش های دانشگاه است و تحول آن از جمله برنامه هایی است که لازم است به صورت ویژه مورد توجه همه اساتید و صاحب نظران قرار گیرد.

دکتر وحید یوسفی نژاد با اشاره به اینکه، رسالت دانشگاه در بخش آموزش برخاسته از تعامل اساتید، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان متناسب با پیشرفت ها و تغییرات است، اضافه کرد: توسعه، تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی باید به صورت همه جانبه در نظر گرفته شود که یکی از اولویت ها در این زمینه توسعه دانشکده ها، رشته ها و ارتقای شاخص های مربوط به اعضای هیئت علمی و دانشجویان است.

وی توسعه های رشته های تخصصی و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه را یکی از برنامه ها و اهداف بیان نمود و گفت: برای ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام های مختلف رتبه بندی دانشگاهی باید توسعه رشته های تحصیلات تکمیلی در دستور کار قرار گیرد که قطعا بر روی بهبود ارائه خدمات به مردم نیز تاثیرات مثبت خواهد داشت.

سرپرست دانشگاه کیفی سازی مجلات دانشگاه را ضروری دانست و گفت: کیفی و نیز بین المللی سازی مجلات علمی پژوهشی بیانگر اعتبار تحقیقاتی دانشگاه بوده و یکی از فاکتورهای موثر بر روی تثبیت و ارتقای جایگاه دانشگاه در سطح ملی و بین الملل است.

دکتر یوسفی نژاد استفاده از تجارب مدیران با سابقه را در کنار نیروهای جوان یک امر مهم دانست و گفت: ترکیب تجربه و جوانی در مدیریت و فرآیندهای تصمیم گیری در سطوح مختلف دانشگاه از اقداماتی است که منجر به باروری در بخش های مختلف و نحوه خدمت رسانی به مردم می گردد و نیز در مباحث مربوط به مدیت منابع انسانی از جمله جانشین پروری بسیار تاثیرگذار است.

در پایان این جلسه، پس از بیان نظرات و نیز گزارش عملکرد آموزشی، حاضرین به بحث و بررسی در خصوص مشکلات و راهکارها پرداخته و در نهایت تصمیمات مقتضی در جهت رفع تنگناها و بهبود فرآیندها اتخاذ گردید.