عمومی | دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون درمان وزارت بهداشت: انتخاب شش دانشگاه علوم پزشکی برای مدیریت برنامه نظام ارجاع در مناطق مختلف کشور

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: شش دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور به عنوان دانشگاه های پیشرو و مدیر پروژه برنامه نظام ارجاع در سطح کشور معرفی شده اند که یکی از این دانشگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که مسئولیت شرق کشور شامل استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.

دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه نشست با رییس و معاونین بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه برنامه نظام ارجاع در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: در صورت تکمیل این برنامه در مناطق زیر پوشش دانشگاه ، دیگر دانشگاه های شرق کشور نیز وارد برنامه نظام ارجاع می شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، مهمترین مشکل حال حاضر را سردرگمی مردم در ارائه خدمات و صرف زمان زیاد برای استفاده از خدمات  عنوان کرد و گفت: با اجرای برنامه نظام ارجاع و استفاده از خدمات پزشک خانواده این مشکلات مرتفع خواهد شد و مردم می توانند خدمات را به شکل مناسب تری و در زمان کوتاه تری دریافت کنند.

دکتر جان بابایی ثبت اطلاعات بیمار در پرونده الکترونیک سلامت و اجتناب از هزینه های تکراری در خدمات کلینیکی و خدمات پاراکلینیکی را ازدیگر مزایای برنامه نظام ارجاع عنوان کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرفت بسیار خوبی در اجرای برنامه نظام ارجاع داشته است و تهیه نرم افزارهای تهیه شده در این دانشگاه در حوزه های بهداشت و درمان نقش مهمی در پیشبرد و موفقیت این برنامه داشته است.

دکتر جان بابایی با بیان اینکه اقدامات بسیار مناسبی در حوزه نوبت دهی و کلینیک های ویژه و تبادل داده ها در این دانشگاه صورت گرفته است اظهار امیدواری کرد: بزودی بتوان بخش خصوصی را نیز وارد چرخه برنامه نظام ارجاع نمود تا مردم به شکل بهتری از خدمات اجرای این برنامه بهره مند شوند.

{jcomments on}