عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

اجرای طرح تلفیق آموزش و بالین در بیمارستان مرکز طبی کودکان

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده پرستاری و مامایی؛ هیات رئیسه دانشکده به همراهی مدیر گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با معاون آموزشی، مترون، هاشمی سوپروایزر آموزشی و سرپرستارهای بخش های اعصاب و جراحی اعصاب دیدار کردند.
دکتر علیرضا نیکبخت نصرآبادی، رئیس دانشکده در این جلسه بر اهمیت ارتقای وضعیت آموزش بالینی دانشجویان و تقویت پتانسیل ها و رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی بیمارستان ها تاکید کرد و از دستور ریاست دانشگاه و تاکیدات برنامه عملیاتی معاونت آموزشی دانشگاه بر ارتقای آموزش بالینی با استفاده از پتانسیل های موجود در دانشکده و بیمارستان ها سخن گفت.
دکتر نیکبخت در ادامه از طراحی و اجرایی سازی طرح تلفیق آموزش و بالین توسط دانشکده پرستاری و مامایی و انجام اصلاحات لازم در دوره پایلوت طرح و نقطه نظرات ارائه شده در نشست روسا و معاونین آموزشی دانشکده های پرستاری کشور به میزبانی دانشکده پرستاری و مامایی تهران خبر داد.
وی تصریح کرد: دانشکده و بیمارستان از نظر ما یکی هستند و بیمارستان نیز محیط آموزش بالینی دانشکده است؛ و هر چه ارتباط فی مابین این دو مرکز بهتر باشد منجر به آموزش بالینی قوی تر، همکاری های بین دو مرکز و بروز اتفاقات مثبت و خوشایند خواهد شد.
دکتر نیکبخت گفت: دانشجوی پرستاری و مامایی باید بداند بیمارستان محل کار او در آینده است و باید تعهد به الزامات بیمارستان در وی ایجاد شود.
دکتر هومن شهسواری، معاون آموزشی دانشکده مهم ترین دغدغه و چالش دانشکده و دانشگاه را فاصله میان محیط آموزشی و بیمارستان عنوان کرد و گفت: بیشترین نگرانی ما بحث آموزش بالینی دانشجویان بود که از بین رفتن آن تنها با همکاری هر دو طرف در دانشکده و بیمارستان صورت می گیرد.
وی گفت: ما پتانسیل های خوبی در بیمارستان ها و دانشکده داریم که از آنها به خوبی استفاده نشده است. از اوایل سال گذشته تعامل با محیط های بالینی بسط داده شده و حضور دانشکده در بالین و تعامل همکاران بالینی در دانشکده تا حدود خوبی پیش رفته است.
وی افزود: طرح تلفیق در گام اول در ۵ بیمارستان دانشگاه اعم از بیمارستان امام خمینی (ره)، امیراعلم، شریعتی، فارابی و سینا و با مشارکت گروه آموزشی پرستاری داخلی و جراحی اجرایی شد و در گام بعدی قرار است گروه های آموزشی پرستاری مراقبت ویژه و مدیریت و پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان نیز به این طرح اضافه شوند.
معاون آموزشی دانشکده در ادامه به توضیح مفصلی از ساختار و فرایندهای طرح تلفیق آموزش و بالین پرداخت و گفت: در این طرح سرپرستاران بخش های بیمارستانی به عنوان تیم تدریس ابلاغ دریافت می کنند و دیگر نیازی به جذب نیروهای حق التدریس از خارج از دانشگاه نیست.
دکتر جمال الدین بگجانی، مدیر گروه آموزشی پرستاری کودکان و مراقبت های ویژه نوزادان نیز از تلاش گروه برای تخصصی شدن طرح تلفیق آموزش و بالین در ترم های آینده و تلاش گروه برای معرفی دانشجویان با صلاحیت برای کار در مرکز طبی کودکان تحت عنوان کار دانشجویی خبر داد.
در ادامه این نشست هیات رئیسه دانشکده از بخش های جراحی ۱ و ۲ و جراحی اعصاب مرکز طبی کودکان بازدید کردند و در جریان روند کار و مشکلات دانشجویان قرار گرفتند.
خبرنگار: شیما سادات عطری
عکس: حسین اکبریان