عمومی | دانشگاه تهران

پردیس دانشکده‌های فنی و گروه خودروسازی سایپا تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، این تفاهم‌نامه همکاری، ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ بین دکتر بهزاد رستمی، معاون پژوهشی دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و مهندس امیر چراغعلی، معاون اداری و توسعه منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید.
هدف از این تفاهم‌نامه برقراری ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه، با نگاه تجاری‌سازی نتایج پژوهش و رفع نیازهای موجود است.
دکتر بهزاد رستمی، معاون پژوهشی پردیس دانشکده‌های فنی در این نشست مشترک ضمن معرفی دانشکده‌های فنی گفت: «دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران با داشتن نیروی انسانی خبره و پتانسیل‌های بالقوه آماده همکاری آموزشی و پژوهشی با خودروسازی سایپا، در محورهای مورد نظر آن شرکت است».
وی افزود: «نوع همکاری تقاضا محور و با توجه به نیازهای اعلام شده شرکت، می‌تواند در قالب‌های گوناگونی از جمله طرح‌های پژوهشی، حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی، اینترشیب، کارآموزی انجام پذیرد».
دکتر رستمی خاطرنشان کرد: «امید است با اجرای پژوهش‌های مورد نیاز سایپا، گامی موثر در جهت رفع مشکلات جاری صنعت خودروسازی کشور برداشته شود».
مهندس چراغعلی، معاون اداری و توسعه منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا نیز با اشاره به اعتبار دانشگاه تهران و دانشکده‌های فنی در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی تصریح کرد: «با توجه به گستردگی شرکت، تنوع تولیدات و حجم تخصص‌های مورد نیاز همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی دانشکده فنی با این شرکت ضروری است».
وی در ادامه اظهار کرد: «امیدواریم که با امضای تفاهم‌نامه و اجرایی شدن آن، مسائل و مشکلات پیش‌روی شرکت در زمینه‌های توسعه تولید، تامین منابع مالی، توزیع منابع، لجستیک، حمل و نقل و... مرتفع و هم‌چنین منجر به افزایش همکاری‌های فی‌مابین دانشگاه و صنعت شود».
در این جلسه دکتر مهدی قراباغی، مدیر پژوهش‌های کاربردی پردیس دانشکده‌های فنی، دکتر بابک نجار اعرابی، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، دکتر علیرضا ریاسی، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی مکانیک، دکتر محمدرضا ذاکرزاده، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و برخی از مدیران معاونت اداری و توسعه منابع انسانی سایپا نیز حضور داشتند. در پایان این نشست مسئولان دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران از خط تولید شرکت سایپا بازدید به‌عمل آوردند.