عمومی | دانشگاه علم و صنعت ایران

حضور موفق دانشگاه علم و صنعت ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

حضور موفق دانشگاه علم و صنعت ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری در این حوزه با حضور موفق دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار گردید.
این نمایشگاه که سالانه با حضور جمع کثیری از شرکتهای توانمند داخلی و خارجی برپا می گردد، فرصت بسیار مغتنمی بود تا مراکز تحقیقاتی و شرکتهای فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازار، سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیتها، تحقیقات و نوآوری های آتی خود را هدایت نمایند.
در سال جاری که به نام رونق تولید نام گذاری شده، این نمایشگاه با حضور نمایندگان ۲۱ کشور جهان و با برپایی ۱۰۴۷ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های داخلی و ۱۰۶ غرفه به نمایندگی از شرکت‌های خارجی برگزار شد. دانشگاه نیز به همت واحد نمایشگاه دائمی دستاوردهای دانشگاه، نماد، و دفاتر توسعه تعاملات دانشگاه با صنایع نفتی بعنوان یکی از فعالان حوزه پژوهش با اولین حضور فعال خود با ارائه جدیدترین محصولات و توانمندی‏های خود در حوزه نفت و صنایع وابسته با دو غرفه (در فضای باز و بسته) در این نمایشگاه شرکت کرد.
در روز افتتاحیه نمایشگاه بازدید رئیس دانشگاه آقای دکتر ذاکری و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آقای دکتر محمدی از غرفه د انشگاه و ثبت و تبادل تفاهم‏نامه همکاری بین دانشگاه علم و صنعت ایران و شرکت  دانش بنیان توسعه صنایع نفت و گاز سرو در زمینه تحقیق و تولید انواع کاتالیست های نوین و حضور پرشور دانشجویان و مخاطبان رنگ و بویی خاص به غرفه داد. همچنین در فضای باز غرفه دانشگاه مانور دستگاه جمع آوری کننده لکه‏های نفتی توسط گروه مانا به سرپرستی آقای دکتر صادق­زاده همه روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام گردید.
به جز نشست‌های خبری مدیران ارشد نفتی که طبق روال هر سال در جریان نمایشگاه برگزار شد، برگزاری همایش‌هایی‌ با مضامین مختلف از جمله بورس نفت، بهینه‌سازی مصرف سوخت، راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازارهای بین‌المللی انرژی و امنیت سایبری حوزه اتوماسیون صنعتی نیز در نمایشگاه امسال برنامه‌ریزی شده بود. در روز پایانی نمایشگاه، جلسه سخنرانی آقای دکتر کثیری با عنوان " معرفی ظرفیت‌های دانشگاه در حوزه­های مدیریت ایمنی فرآیند و مدیریت مشعل­ها در صنایع نفتی " و همچنین معرفی " گروه مبارزه با آلودگی‏های نفتی " توسط آقای دکتر صادق زاده در تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی، بیانگر باب جدیدی از نحوه جذب مخاطبان علمی و صنعتی و انجام مذاکرات با شرکت‏های معتبر بود.
به عنوان بخش دیگری از رویکرد گسترش ارتباطات صنعتی دانشگاه و به منظور افزایش تبادل اطلاعات و همکاری بین دانش آموختگان و دانشگاه، واحد دانشجویی و دانش آموختگان دفتر همکاری‏های علمی، صنعتی و فناوری دانشگاه در طول برگزاری نمایشگاه اقدام به تکمیل بانک اطلاعاتی دانش آموختگان بازدید کننده از غرفه دانشگاه نمود.
در طول برگزاری نمایشگاه، بازدیدکنندگان در سطوح مختلف علمی و اجرایی به منظور برقراری و توسعه همکاری با دانشگاه درخواست‏هایی را در حوزه­های مختلف مطرح کردند که مطمئنا با همکاری مدیران محترم ارتباط با صنعت دانشکده‏ها، دانشگاه قادر خواهد بود گام‏های موثری برای توسعه و رفع مشکلات در صنایع نفتی کشور بردارد.