عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کردستان

برگزاری نخستین جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه

برگزاری نخستین جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در دانشگاه سه‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نخستین جلسه کمیته اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با حضور رئیس، معاونین، مسئولین و مدیران ستادی، روسای دانشکده ها و کارشناسان مرتبط دانشگاه علوم پزشکی کردستان به همراه نمایندگان تعدادی از ادارات استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات ستاد دانشگاه برگزار شد.

به گزارش وب دا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمدگویی به حضار و بیان اهداف جلسه، گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با شعار "فشار خون، بدانیم و اقدام کنیم" یک حرکت عظیم عمومی در سطح کشور است که از طرف مقام عالی وزارت بهداشت به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است .

دکتر سیامک واحدی فشار خون بالا را اولین تهدید کننده سلامتی مردم استان کردستان بیان نمود و افزود: متاسفانه در کردستان بیش از ۷۵ درصد از افرادی که فشار خون دارند از این بیماری بی اطلاع هستند و این موجب وخیم تر شدن وضعیت شده است.

وی توجه جدی به کنترل فشار خون بالا را ضروری دانست و تصریح نمود: باید دانشگاه علوم پزشکی با همکاری کلیه دستگاهها نهایت تلاش خود را در جهت کنترل فشار خون بالا به عمل آورند که اجرای این بسیج عظیم کنترل فشار خون تا حدود زیادی ما را به اهدافمان نزدیک می نماید.

رئیس دانشگاه کنترل فشار خون بالای مردم عزیز استان را مهمترین اولویت دانشگاه بیان نمود و اظهار داشت: در این طرح فشار خون حداقل ۵۰ درصد از جمعیت ۳۰ سال و بالاتر استان به علاوه بیماران کلیوی و مادران باردار اندازه گیری، ثبت و ارزیابی می گردد و در صورت داشتن فشار خون بالا به سطوح بالاتر ارائه خدمات سلامت ارجاع می گردند.

دکتر واحدی مدت اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون را از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۵ تیرماه بیان نمود و ادامه داد: در این مدت تیم هایی سه نفره در کلیه نقاط سطح استان به اندازه گیری و ارزیابی وضعیت فشار خون می پردازند.

وی گفت: هدف از اجرای بسیج کنترل فشار خون بالا افزایش نسبت شناسایی، شروع درمان و افزایش آگاهی های عموم در خصوص خطرات آن می باشد.

در پایان این جلسه پس از بحث و بررسی در خصوص موانع، مشکلات، تنگناها و فرصت های اجرای این طرح، در خصوص بهبود فرآیندها تصمیمات متناسب اتخاذ شد.

گفتنی است برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا گروههایی شامل دانشجویان و کارکنان بخش های مختلف دانشگاه مشارکت می نمایند.