عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری‌ مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران با مرکز و بیمارستان پزشکی ورزشی اسپتار قطر

به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر کردی با اعلام این خبر گفت: طی این سفر که شنبه و یکشنبه ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت انجام شد، فرصت بازدید از مرکز و بیمارستان اسپتار به عنوان یکی از مراکز بزرگ و شناخته‌شده علمی، آموزشی، پزشکی و ورزشی جهان فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه شهر ورزشی قطر با عنوان اسپایر، مرکز استعدادیابی و ورزش قهرمانی این کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: مرکز و بیمارستان پزشکی ورزشی اسپتار با حضور متخصصانی از کشورهای مختلف انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی و درمانی با کیفیت را در این شهر ورزشی برعهده دارد.
معاون بین‌الملل دانشگاه تصریح کرد: طی نشستی با رئیس این مرکز و بیمارستان، ضمن معرفی جامعی از دانشگاه علوم پزشکی تهران توافقاتی برای همکاری در زمینه‌های چون اجرای دوره کارشناسی ارشد مشترک پزشکی ورزشی با گرایش فوتبال و همکاری در حیطه‌های تبادل دانشجویان، رزیدنت‌ها و اساتید و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک انجام شد که به امضاء تفاهم‌نامه همکاری انجامید.
وی همچنین از دیدار با مسئول روابط بین‌الملل و مسئول امور آموزشی و پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه قطر در این سفر خبر داد و بیان داشت: آموزش رشته‌های مختلف علوم پزشکی چون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت در این دانشگاه نوپا است و به همین دلیل استقبال قابل‌توجهی از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران به عمل آمد.
معاون بین‌الملل دانشگاه ادامه داد: گذراندن بخشی از دوره تحصیلی دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی تهران و تبادل اعضای هیات‌علمی طی این ملاقات مورد اتفاق‌نظر قرار گرفت.
دکتر کردی اضافه کرد: همچنین مقرر شد فهرستی از مراکز تحقیقاتی و گروه‌های آموزشی دو دانشگاه در اختیار طرفین قرار گیرد تا در صورت علاقه‌مندی برای انجام پژوهش‌های مشترک، امکان تعامل و ارتباط وجود داشته باشد.
وی افزود: پس از پایان ماه مبارک رمضان هیاتی از دانشگاه قطر از توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران بازدید خواهند کرد.
معاون بین‌الملل دانشگاه خاطرنشان کرد: با تکیه بر ارتباطات خوب ایران و قطر در حوزه سیاسی انتظار می‌رود با امضاء این تفاهم‌نامه‌ها گام‌های موثری در راستای توسعه تعاملات آموزشی و پژوهشی این مجموعه‌ها برداشته شود.

خبرنگار: مهناز وحیدی