عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز

به همت شورای صنفی دانشجویان؛



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، جشن بزرگ خوابگاه ها به مناسبت هفته خوابگاه ها در تالار همایش های رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
این مراسم با حضور دکتر محمد حسین صومی رییس دانشگاه، دکتر محمد آقازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، دکتر حسین خسروشاهی مدیر امور دانشجویی، دکتر بهرام جمالی مدیر تربیت بدنی، ودود نوروزی دبیر شورای صنفی دانشجویان، اعضای شوراهای صنفی دانشجویان و بیش از ۶۰۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
دکتر محمدحسین صومی در این جشن به نقل از وزیر بهداشت گفت: با توجه به شرایط کشور در این برهه زمانی باید وحدت داشته باشیم و باید با وفاق و همدلی بیشتر در کنار یکدیگر باشیم. امروز روز سیاست‌زدگی نیست بلکه روز وفاق ملی است.
وی با اشاره به اینکه انرژی قشر دانشجو موجب حرکت و پویایی دانشگاه هاست گفت: نباید از انرژی دانشجویان غافل شویم و نباید در مسیری قدم برداریم که این انرژی فروکش کند یا در مسیر نادرست قرار گیرد، انتخاب راه را به عهده جامعه دانشجویی بگذاریم و برای حرکت و پویایی آنان بسترها را فراهم کنیم و در صیانت از فعالیت های دانشجویان در عرصه های مختلف به خصوص در عرصه فناوری ، تولید و تجاری سازی بکوشیم تا بتوانیم قدمی در راستای تحقق شعار امسال برداریم.
دکتر محمد آقازاده نیز در جشن خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هفته خوابگاه‌ها را به دانشجویان تبریک گفت و عنوان کرد: مسئله نشاط در خوابگاه‌ها بسیار مهم است؛ در سال‌های اخیر با پیگیری شوراهای صنفی دانشجویان در بحث برنامه ریزی و اجرا در این موضوع تا حدود زیادی موفق عمل شده است.
وی افزود: البته نقش شوراهای صنفی دانشجویان در مسائل مختلف محدود به برنامه ریزی و اجرا نیست و در مورد نظارت و پایش نیز بازوهای قدرتمند جامعه دانشجویی در پیگیری مطالبات هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به تاریخچه فعالیت شوراهای صنفی دانشجویان در کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر نیز دغدغه معاون محترم دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت برای ارزش دهی به جایگاه دانشجو ستودنی است و از مصادیق آن توجه به توانمندی ها و نظرات و ایده های شورای صنفی دانشجویان است که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز رقم خورده است.
ودود نوروزی دبیر شورای صنفی دانشجویان ، در جشن خوابگاه های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تبریک این هفته به دانشجویان عنوان کرد: شورای صنفی دانشجویان مخالفت و اعتراض دانشجویان را نسبت به مصوبه پرداخت شهریه در صورت مردودی به اطلاع ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مسئولان مربوط به این موضوع رسانده است و همچنان پیگیر لغو این مصوبه می باشد.
وی در ادامه با شایان تحسین خواندن تعامل معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با شورای صنفی دانشجویان گفت: از معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به خصوص دکتر محمد آقازاده و دکتر حسین خسروشاهی تشکر می کنیم و امیدواریم محدودیت های مالی تاثیر کمتری در خدمات مورد ارائه این معاونت بگذارند و یا تاثیرشان به صفر برسد.
شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سیاست های اتخاذی خود همواره به نوعی از مسئولان و کارمندان بخش های مختلف دانشگاهی که توجه بیشتری به مطالبات و خواست های جامعه دانشجویی دارند تقدیر و تشکر کرده است.
جشن خوابگاه‌های دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز فرصتی را فراهم آورد تا شورای صنفی دانشجویان این خوابگاه به تقدیر از مسئولانی که به صورت ها و در بخش های مختلف خوابگاه های دانشجویی فعالیت می کنند بپردازند.
اعضای این شورا از هر کدام از بخش های مختلفی که خدمات دهی به خوابگاه ها را بر عهده دارند مسئولانی را که عملکرد بر اساس اخلاق و توجه به خواست ای دانشجویی را سر لوحه فعالیت خود قرار داده بودند با مشورت با جامعه دانشجویی انتخاب کرده و با اهدای لوح تقدیر و هدیه از آنان تشکر کردند.
برنامه های شاد و متنوع از جمله تئاتر و موسیقی به همت دانشجویان فعال در این زمینه و همچنین مسابقات جذاب دانشجویی از جمله بخش های این جشن بود.
پس از جشن ، دانشجویان شرکت کننده  شام را در مجتمع فرهنگی رفاهی امید صرف کردند.
لازم به ذکر است به دلیل همزمانی هفته خوابگاه‌ها با ماه مبارک رمضان جشن این هفته با پیشنهاد شورای صنفی دانشجویان زودتر برگزار شد.