عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

دکتر دهقانی روز معلم را تبریک گفت و از زحمات اساتید دانشگاه قدردانی کرد - ۱۳۹۸/۰۲/۱۱

دکتر محمد دهقانی رئیس دانشگاه در پیامی فرا رسیدن روز معلم را به اساتید فرهیخته دانشگاه تبریک گفت و از زحمات بی دریغ یکایک آنان قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،متن پیام به شرح ذیل است:
۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز شهادت اندیشمند جهان اسلام و متفکر انقلاب اسلامی، علامه آیت الله مرتضی مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده است، فرصت مغتنمی است برای تکریم مقام ولای معلم، که در آموزه های دینی و ملی به آن سفارش زیادی شده است، لذا ضمن پاسداشت مقام والای استاد شهید مطهری، مراتب سپاس خود را تقدیم جامعه اساتید و فرهنگیان کشور به ویژه اساتید فرهیخته ی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می نمایم.
بی تردید استاد و معلم دارای جایگاه والایی می باشد که در تجلیل از این مقام حضرت علی علیه السلام می فرمایند: "مَنْ عَلَّمَنی حَرْفاً فَقَدْ صَیَّرَنی عَبْداً؛ کسی که به من یک حرف بیاموزد، مرا بنده خود کرده است. و همچنین امام خمینی (ره) می¬فرمایند: "مقام معلم مقام والایی است، مقامی بالاتر از مقام معلم نیست" و مقام معظم رهبری نیز در این باره می‏فرمایند:"این معلمان چه‏قدر عزیزند! این شغل معلمى چه‏قدر ارزشمند است! این مرتبه‏ى تعلیم چه قدر والا و بلند است، که همه‏ى انسانهاى فرزانه، انسانهاى بزرگ و برجسته، هرجایى که باشند، خود را پرورده‏ى دست معلم میدانند و سایه‏ى معلم را بر سر خودشان حس میکنند."
اساتید دانشگاه های سراسر کشور را می توان مهمترین رکن توسعه علمی کشور دانست که در شکل گیری شخصیت علمی و فرهنگی دانشجویان نقشی ماندگار دارند و در این بین اساتید دانشگاه های علوم پزشکی که علاوه بر ایفای نقش مقدس معلمی، در کسوت پژوهشگران حوزه سلامت و حلقه های اصلی ارائه خدمات بهداشتی درمانی مشغول به فعالیت هستند، دارای جایگاهی ویژه و ارزشی مضاعف می باشند.
اینجانب فرا رسیدن روز معلم را صمیمانه به اساتید معزز و فرهیخته دانشگاه تبریک و تهنیت عرض نموده و با قدردانی مجدد از زحمات بی دریغ و تلاش های بی شائبه آنان، سعادت و توفیق روزافزون این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت دارم.
دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی
رئیس دانشگاه