عمومی | دانشگاه فرهنگیان

معلم ناخدای کشتی مدرسه و رستم شاهنامه تعلیم و تربیت است

عصر دیروز، یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۸، آیین دانشجویی گرامی داشت دهه سرآمدی و برزگداشت روز معلم، در پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی در این مراسم، مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با اشاره به توفیقات دانشگاه فرهنگیان استان در سال گذشته، گفت: با همت همه استادان، دانشجویان و کارکنان، استان خراسان رضوی توانست در اجرایی کردن برنامه های سازمان مرکزی در دو حوزه پژوهش و  آموزش به عنوان یکی از دو استان برتر کشور انتخاب شود.

رمضان نیری افزود: در حوزه های فرهنگی، ورزشی و رفاهی نیز دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی همواره جز دانشگاه های برتر بوده است.

وی با اشاره به این که در سال گذشته ۲۹ برنامه کشوری توسط دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی میزبانی شده است، اظهار داشت: ما در اجرای این برنامه های نقش میزبانی خود برای زائران امام علی ابی موسی الرضا(ع) را ایفا کردیم.

وی با بیان این که دو گروه در مسیر معلمی عاقبت به خیر شدند، تصریح کرد: یک گروه کسانی بودند که تشخیص دادند حقوق و شرایط معلمی برای آنان مناسب نیست و آن را رها کردند و گروه دیگر آن هایی که معلمی را با عشق به پایان رساندند.

نیری به این جمله شهید رجایی اشاره کرد که: " معلمی شغل نیست، عشق است، اگر آن را به عنوان شغل انتخاب کرده ای رهایش کن و اگر عشق تو است مبارکت باد"، و ادامه داد: این جمله بسیار پر معنا و پر مفهومی است که باید سرلوحه کار همه معلمان باشد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلم در نظام آموزش و پرورش کشور گفت: معلم ناخدای کشتی مدرسه و رستم شاهنامه تعلیم و تربیت است.

مدیر امور پردیس های خراسان رضوی با بیان این که: "آینده جایی نیست که به آن می رسیم بلکه جایی است که آن را می سازیم"، اظهار داشت: اگر به وضعیت امروز بچه ها در مدارس دقت کنیم که چقدر خلاقیت دارند، چقدر با هم همکاری می کنند یا تا چه اندازه حقوق یک دیگر را رعایت می نمایند، می توانیم آینده جامعه را ببینیم.

وی از دانشجومعلمان خواست با موضوع معلمی اعتقادی برخورد کنند.

نیری ادامه داد: سعی کنید با عمق ارتباطی و ژرفای ماموریتی معلمی ارتباط برقرار کنید.

مدیر دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی، تصریح کرد: اگر کسی توانست با معلمی ارتباط خوبی برقرار کند، و دنیای معلمی را به درستی درک نماید، از آن لذت خواهد برد.

وی خطاب به دانشجویان گفت: سعی کنید به گونه ای عمل کنید که آینده کشور بهتر از اکنون باشد و شک نکنید که اگر قرار باشد آینده بهتر از حال شود، باید معلمان  آینده بهتر از معلمان کنونی نقش آفرینی کنند.

در ادامه این مراسم  برنامه های متنوعی از جمله نمایش کلیپ، تقدیر از رتبه های برتر دانشجویی، شعرخوانی، اجرای سرود و نمایش تئاتر دانشجویی تخته سیاه انجام شد.