عمومی | دانشگاه تبریز

کارگاه آموزشی تربیت مربی tot مشاوره پیش از ازدواج در دانشگاه تبریز برگزار شد

کارگاه آموزشی منطقه ای تربیت مربی tot ویژه مشاوران مشاوره دانشگاه های منطقه سه و استان به مدت دو روز از سوی مرکز مشاوره دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر شهرام واحدی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز در آیین آغاز بکار این کارگاه ضمن عرض خیر مقدم به شرکت کنندگان به بیان مقدمه در زمینه مشاوره قبل از ازدواج پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به اهداف برپایی چنین کارگاه های آموزشی در دانشگاه اظهار داشت: این کارگاه در اجرای تفاهم بین وزارت کشور و سازمان امور دانشجویان درخصوص کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها در تعامل با اداره کل امور اجتماعی استانداری آذربایجانشرقی با حضور ۳۵ نفر از کارشناسان و مشاوران دانشگاههای منطقه ۳ و استان برگزار گردید.

به گفته وی این کارگاه آموزشی بیشتر با هدف توانمندسازی مربیان در زمینه آموزش اصول و فنون مشاوره قبل از ازدواج، معیارهای انتخاب همسر، ارتقاء سلامت روان و تلاش در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در میان دانشجویان آسیب پذیر صورت گرفت.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به محورهای اصلی این کارگاه گفت: در این کارگاه آموزشی مطالبی در زمینه ضرورت آموزش پیش از ازدواج، ازدواج و معیارهای انتخاب همسر،دوره نامزدی و آشنایی بامسایل زندگی مشترک، مهارت های خودآگاهی،مراحل ازدواج، دوران آشنایی و نامزدی توسط اساتید برجسته دانشگاهی ارایه شد.

به گفته وی این کارگاه آموزشی با تدریس اساتید  دانشگاه های منطقه( دکتر عیسی زادگان عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه دکتر قره داغی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز و دکتر یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی) برگزار شد.