عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

خنیاگر مطرح کرد: درخشش تیم حقوقی دانشگاه آزاداسلامی قم در مسابقات پژوهشکده شورای نگهبان

دانشجوی رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: تیم حقوقی این واحد دانشگاهی در مسابقات پژوهشکده شورای نگهبان مقام سوم کشوری را کسب کرد.

محمد خنیاگر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم درباره برگزاری مسابقات پژوهشکده شورای نگهبان اظهار کرد: گروه حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی قم به سرپرستی آیت‌الله احمد احمدی‌تبار عضو هیئت علمی این واحد دانشگاهی موفق شد در این دوره از مسابقات که با حضور ۲۰ تیم راه‌یافته به مرحله دوم به میزبانی دانشگاه علوم اداری و خدمات اداری قوه قضائیه در تهران برگزار شد، مقام سوم را در سطح کشور کسب کند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۵۷ تیم شرکت‌کننده (هفت تیم اعزامی از واحد دانشگاهی قم) با حضور در مرکز پژوهشکده شورای نگهبان در مرحله نخست به رقابت پرداختند و از بین آنها ۲۰ تیم دانشجویی به مرحله دوم راه یافت.

سرپرست تیم‌های اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به مسابقات پژوهشکده شورای نگهبان گفت: بین ۲۰ تیم راه یافته به دور دوم مسابقات که در محل دانشگاه علوم اداری و خدمات اداری قوه قضائیه استان تهران برگزار شد سه تیم دانشجویی از دانشگاه آزاد اسلامی قم حضور داشتند و در نهایت در پایان مسابقات یک تیم از هفت تیم اعزامی از این واحد دانشگاهی توانست رتبه سوم این مسابقات را کسب کند.

خنیاگر با بیان اینکه این مسابقات به‌منظور آشنایی دانشجویان با ابعاد حقوقی و قوانین قانون اساسی و قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی توسط تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات دقیقاً قواعد و قوانین و اعضای حقوقی شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت. بنابراین اعضای فقهی شورای نگهبان در این مسابقات شبیه‌سازی نشده‌اند و این دوره از مسابقات صرفاً بر اساس مباحث حقوقی شورای نگهبان برگزار شد، از این جهت تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات متشکل از ۶ نفر بودند.

وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قم بین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تنها دانشگاهی بود که با اعزام هفت تیم دانشجویی در این مسابقات شرکت کرد.

به گزارش آنا، اختتامیه مسابقات پژوهشکده شورای نگهبان پایان هفته گذشته در محل قدیم مجلس شورای اسلامی با حضور اعضای شورای نگهبان، تیم‌های شرکت‌کننده و دست‌اندرکاران مسابقه برگزار شد. تیم‌ دانشگاه امام صادق(ع) مقام نخست، دانشگاه پردیس فارابی قم دوم و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یافتند.