عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

در نشست هم  اندیشی با  حضوردکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، ساختار و کارکردهای شورای راهبردی کمیته فناوری نانو مورد بررسی قرار گرفت


در نشست هم  اندیشی با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان، ساختار و کارکردهای شورای راهبردی کمیته فناوری نانو  مورد بررسی قرار گرفت


نشست مشورتی شورای راهبردی کمیته فناوری نانو در کشاورزی با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری، دکتر خوش خلق سیما رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در دفتر معاونت پژوهش و فناوری سازمان برگزار شد.
دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری شورای راهبردی کمیته فناوری نانو  این ساختار را برای انسجام بخشی به پروژه های پراکنده در موسسه های تحقیقاتی ضروری دانست. وی هم چنین ارائه مگاپروژه را از دیگر  اقدام های مورد انتظار برشمرد و خاطر نشان ساخت ضررورت دارد این شورا در تعامل با بخش اجرا و با الگو برداری از محصولات نانو در دنیا حداقل ۲ مگاپروژه کاربردی را در حوزه فناوری نانو در کشاورزی نهایی کند.

رئیس سازمان ضمن برشمردن سوابق همکاری این سازمان با سایر کشورها در زمینه توسعه تحقیقات کشاورزی، ارتباطات بین المللی سازمان را علی رغم تحریم های محدود کننده مطلوب توصیف کرد و یادآور شد می توان در این شورا از همفکری متخصصان  حوزه علم نانو در دانشکده های مهندسی داخل کشور و سایر ظرفیت های بین المللی این حوزه بهره مند شد. دکتر خاوازی با اشاره به تصویب استانداردها در زمینه تولیدات فناوری نانو در حوزه کشاورزی که از جمله وظایف این شورا در نظر گرفته شده است، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را با داشتن موسسه هایی که در زمینه صدور مجوز و وجود قوانین مربوطه مجرب هستند، را مرجع مناسبی برای بکارگیری این توانمندی دانست  و ابراز امیدواری کرد این شورا بتواند دستورالعمل هایی تدوین کند که حقوق مصرف کننده و تولید کننده بخش خصوصی توامان رعایت شود و بخش کشاورزی از آن منتفع شود.
دکتر نیر اعظم خوش خلق سیما  رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی ضمن اشاره به شکل گیری شورای راهبردی فناوری نانو هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی پیرامون ساختار ، اهداف و وظایف این شورا برشمرد. وی با اشاره به تدوین دستورالعمل شورای راهبردی کمیته فناوری نانو، وظایف کمیته پژوهش و فناوری و زیر کمیته های تجاری سازی و تصویب استانداردها شرح داد.  رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی با اشاره به کارکرد این شورا در تعیین خط مشی و سیاستگذاری جهت دستیابی به اهداف برنامه راهبردی فناوری نانو ابراز امیدواری کرد این شورا بتواند در ترویج و فرهنگسازی توسعه بکارگیری فناوری نانو در کشاورزی موثر باشد.
روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی