رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی: در علوم انسانی میتوان تجربیات را به خودآگاهی تبدیل کرد
رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: علوم انسانی به ما توانایی انجام کار میدهد و میتوان تجربیات را به خود آگاهی تبدیل کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کردستان، نمعت الله فاضلی در نشست فرهنگی، فرهنگ دانشگاهی ویژه دانشجویان که در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با طرح این سوال که علوم اجتماعی چیست و به چه کار ما می آید؟ اظهار داشت: تمامی علوم از جمله علوم انسانی کاری را با انسان میکنند که ما با آن علوم خواهیم کرد.
به گفته فاضلی، ما وقتی می توانیم دانشجوی خوبی باشیم که هرشخصی بتواند دانش را برای خود و در حد فهم خود ابداع کند.
رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: علوم انسانی به ما توانایی انجام کار میدهد و میتوان تجربیات را به خود آگاهی تبدیل کرد.
وی عنوان کرد: آگاهی علمی ما را توانمند میکند تا وضعیت فرهنگی و اجتماعی خود را در کانون توجهات قرار دهیم.
فاضلی با بیان اینکه داشتن رویا علوم اجتماعی را تقویت میکند، خاطر نشان کرد: مفاهیم جعبه ابزاری هستند که میتوانیم با آن علوم را باز کنیم و علوم اجتماعی نیزبه کمک مفاهیم و نظریه ها میتوانند زندگی اجتماعی را باز کنند.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی را که انتخاب کنیم آن چیز را میسازیم، تصریح کرد: اگر حتی فقر را انتخاب کنیم فقر ما را میسازد و این در تصوف و عرفان نیز وجود دارد اما فقر تحمیلی ویران کننده است.
به گفته فاضلی، ما وقتی می توانیم دانشجوی خوبی باشیم که هرشخصی بتواند دانش را برای خود و در حد فهم خود ابداع کند.
رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: علوم انسانی به ما توانایی انجام کار میدهد و میتوان تجربیات را به خود آگاهی تبدیل کرد.
وی عنوان کرد: آگاهی علمی ما را توانمند میکند تا وضعیت فرهنگی و اجتماعی خود را در کانون توجهات قرار دهیم.
فاضلی با بیان اینکه داشتن رویا علوم اجتماعی را تقویت میکند، خاطر نشان کرد: مفاهیم جعبه ابزاری هستند که میتوانیم با آن علوم را باز کنیم و علوم اجتماعی نیزبه کمک مفاهیم و نظریه ها میتوانند زندگی اجتماعی را باز کنند.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی را که انتخاب کنیم آن چیز را میسازیم، تصریح کرد: اگر حتی فقر را انتخاب کنیم فقر ما را میسازد و این در تصوف و عرفان نیز وجود دارد اما فقر تحمیلی ویران کننده است.