عمومی | دانشگاه هنر اصفهان

برگزاری مراسم گرامیداشت روز استاد و تجلیل از استاد علی محمودیان

مراسم گرامیداشت روز استاد و تجلیل از استاد علی محمودیان روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه به همت انجمن علمی دانشکده صنایع دستی با همکاری مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در تالار سوره حوزه هنری اصفهان برگزار شد.
در ابتدای مراسم، آقای براری، سرپرست دانشکده صنایع دستی، ضمن خیر مقدم به استادان، هنرمندان و دانشجویان، سخنان خویش را در ۲ بخش بیان نمودند:
در بخش اول روز معلم و استاد را به همه هنرمندان و استادان عرصه هنر تبریک گفتند و اشاره داشتند که چه مبارک روزی است که یک شاگرد از یک استاد تقدیر نماید. سال قبل تقدیر از استادان جعفر قلی دادخواه و احمد شکرانی ( طراحی سنتی و فرش ) و دکتر قباد کیانمهر ( دانشیار گروه صنایع دستی ) را برگزار کردیم و امسال به فضل الهی تقدیر از استاد علی محمودیان ( طراح سنتی و فرش )را پیش رو خواهیم داشت.
در بخش دوم، گزارشی مختصری از همایش ملی خوشنویسی و نگارگری ارائه دادند و از حامیان علمی، اجرایی، کمیته اجرایی و همه استادان و دانشجویان و پرسنل  دانشگاه هنر اصفهان که در امر همایش یاری نمودند تشکر و تقدیر ویژه داشتند.
در ادامه مراسم اقای حسن یزدان پناه، مدیریت محترم امور فرهنگی و اجتماعی به بیان شخصیت و خلق و خوی استاد محمودیان پرداختند و از تواضع، فروتنی، اخلاق خوب ایشان، به عنوان صفت برتری و خوش شناسی وحی نام بردند.
در بخش علمی مراسم، آقای کاوه نوید نژاد ( عضو هیات علمی گروه فرش، دانشگاه شهید باهنر کرمان ) به تیپ شناسی و گونه شناسی طراحی سنتی طراحی و فرش استاد محمودیان پرداختند و به لحاظ علمی و پژوهشی ابعاد شیوه های طراحی ایشان را تحلیل نمودند.
در اختتامیه همایش، ابتدا تجلیل از استاد محمودیان به همراه ارائه تندیس مراسم و لوح یادبود به ایشان، صورت پذیرفت، از آقایان عباس مجلسی و حسین خطابخش به نمایندگی از دانشگاه هنر اصفهان به پاس ۳۰ سال خدمت ارزنده قدردانی شد. و در ادامه اسامی دانشجویان برگزیده در پیوست خوانده شده و لوح تقدیر به همراه کارت هدیه به ایشان اعطا گردید
در پایان، مراسم با افتتاح نمایشگاه آثار استاد محمودیان در گالری آثار حوزه هنری به پایان رسید.